حجت الاسلام هاتفی:

آیت الله بافقی، ۸ سال اجرای کشف حجاب را به تاخیر انداخت

کدخبر: 2103387

حجت الاسلام هاتفی گفت: عملکرد برخی مسئولان و مدیران کشور، نشان می دهد آنان دین را فدای سیاست و جناح بازی خود کرده اند.

به گزارش « نسیم آنلاین » حجت‌الاسلام والمسلمین نصرت الله هاتفی؛ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تولیت حوزه علمیه سجادیه و استاد سطوح عالی حوزه علمیه، ظهور حضرت ولی عصر(عج) را راهکار حل گرفتاری های جهان اسلام، دانست و گفت: امیدواریم با ظهور امام مهدی(عج)، معضلات فرهنگی کشور، از جمله بدحجابی برخی بانوان و بدپوششی برخی مردان برطرف شود. انشالله انقلاب اسلامی ایران که ایثار و جان فشانی های امام خمینی(ره) و شهدا و حضور حماسی مردم ایران موجب پیروزی آن شد، زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) شود تا ریشه تمام بدی ها و مفاسد در جهان از بین رود.

امام جماعت مسجد سیدسجاد(ع) تهران حجاب را مرتبط با ظاهر و پوشش افراد به ویژه بانوان دانست و گفت: عفت، موضوعی درونی است و گستره آن شامل ظاهر، گفتار، کردار و پوشش افراد می شود. بنابراین ممکن است فردی باحجاب، به دلیل ضعف در عفت و معرفت دینی، مرتکب گناهان و رفتارهای خلاف عفت و کرامت انسانی شود.

آیت الله بافقی، ۸ سال اجرای کشف حجاب را به تاخیر انداخت

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات استکبار جهانی و عوامل آنان در از بین بردن ظواهر دین مانند حجاب و در پی آن، تضعیف باورهای دینی مسلمانان در کشورهای اسلامی مانند آنچه آتاتورک در ترکیه و رضاشاه در ایران انجام داد، خاطرنشان کرد: همیشه علما و ائمه جماعات با محوریت مساجد و حوزه های علمیه در برابر دسیسه های آنان ایستادند. برای نمونه آیت الله محمدتقی بافقی، از علمای برجسته و استاد حوزه علمیه قم در برابر کشف حجاب توسط رضاخان ایستادگی کرد و برخی گفته اند که مقاومت و تلاش او در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) موجب شد، کشف حجاب، هشت سال دیرتر در ایران انجام شود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دشمن با تخریب مساجد در کشورهای اسلامی در اندیشه حذف باورهای اصیل دینی مانند حجاب و جایگزین کردن اندیشه های سکولار و سطحی از دین در جوامع اسلامی است. بنابراین ائمه جماعات و دست اندرکاران مساجد باید بیش از دیگران برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست فرهنگ ناب اسلامی را در سراسر جهان بگستراند و زمینه ساز تحولات گسترده در کشور نیز شد، اضافه کرد: طی سالیان اخیر به دلیل عملکرد نادرست و سیاست زده برخی مسئولان عالی رتبه کشور که اثرات بدی بر باورهای مردم دارد، شاهد تضعیف دین باوری و تقید به دستورات دین مانند حجاب و عفاف در جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاتفی گفت: صدا و سیما با تهیه و نمایش برخی فیلم ها، سریال ها و برنامه های ترکیبی موجب کم رنگ شدن رعایت احکام شرع در حوزه های مختلف از جمله حجاب شده است؛ موضوعی که موجب خنثی شدن تلاش های ائمه جماعات مساجد و مبلغان باوجود دشواری های بسیار می شود. امام خمینی(ره)، صدا و سیما را دانشگاه معرفی کردند، اما امروزه این دستگاه، دانشگاهِ تبلیغ اختلافات داخلی و بی توجهی به دستورات و احکام شرع شده است.

برخی مسئولان برجسته به اختلافات در کشور دامن زده اند

وی یادآور شد: مسئولان صاحب نفوذ کشور برای گسترش دین داری و انجام رفتارهای منطبق با دستورات اسلام تلاش کنند درحالی که اقدامات برخی از آنان برخلاف این موضوع است. همچنین برخی ائمه جماعات مساجد، مبلغان و مداحان نیز موجب افزایش اختلاف و چنددستگی در کشور شده اند. وقتی یک امام جماعت، مسجد را محل جولانِ یک جریان سیاسی قرار دهد، آنگاه جایگاه مساجد، به عنوان نقش وحدت آفرین و بی طرفانه و در پی آن، مهم ترین نهادِ علم آموری و تبلیغ دین، تضعیف و کم رنگ می شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه های مسجدی و فرهنگی برای برگزاری جلسات آموزشی - توجیهی عفاف و حجاب پیشگام شوند و کمک های مالی لازم را به مساجد داشته باشند. هرچند بسیاری از ائمه جماعات از کم توجهی دستگاه هایی مانند مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... گله مند هستند. انجام فعالیت ها و برنامه های متنوع، خلاقانه و جوان پسند، نیازمند اعتبارات مالی است درحالی که کم ترین حمایت ها از مساجد صورت نمی گیرد. در چنین وضعیتی مساجد نمی توانند با برگزاری کارگاه ها و نشست های مختلف، فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند سیاستِ دینی است درحالی که عملکرد برخی مسولان و مدیران کشور، نشان می دهد آنان دین را فدای سیاست و جناح بازی خود کرده اند. در چنین وضعیتی، مساجد نمی توانند مردم را ارزش ها و آرمان های انقلاب همراه کنند. مسئولانی که عملکردِ نادرست دارند، در صحنه قیامت، باید پاسخگوی تلاش ها و جان فشانی های امام خمینی(ره)، شهدا و جانبازان باشند.

اشاعه فرهنگ دینی نیازمند اعتبارات مالی است

حجت‌الاسلام والمسلمین هاتفی گفت: بیشتر مساجد کشور، درآمد ثابت و مناسب ندارند بنابراین برای برگزاری برنامه هایی برای اشاعه فرهنگ دینی نیازمند حمایت های مادی و معنوی و تخصیص اعتبارات مالی از سوی دستگاه های فرهنگی و مسجدی کشور هستند. چگونه یک مسجد می تواند با دستان خالی، نشستی در زمینه عفاف و حجاب برگزار کند؟

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، تشکیل اتاق فکر در مساجد برای برگزاری نشست ها و کارگاه های توجیهی باوجود امکانات اندک را ضروری دانست و گفت: گسترش قهوه خانه ها در سراسر کشور حتی روستاها و شهرهای کوچک، مانع حضور مستمر جوانان در مساجد می شود. وقتی جوانان در مساجد و سایر مراکز دینی حضور نیابند، آنگاه با دستورات و احکام دین آشنا نخواهند شد و بالتبع، شاهد افزایش بی حجابی و کاهش معرفت دینی در جامعه خواهیم بود.

ارسال نظر: