بیمه سامان به ‌ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود داد

کدخبر: 2103449

احمدرضا ضرابیه درباره پوشش اتکایی بیمه‌های عمر و زندگی سامان نزد مونیخ ری تصریح کرد: بیمه سامان می‌تواند بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز تا سقف یک میلیون یورو را نزد مونیخ‌ری تحت پوشش اتکایی قرار دهد.

به گزارش «نود اقتصادی» مدیرعامل بیمه سامان از سهم 1.2 درصدی بیمه سامان در پرداخت خسارت 94 میلیون دلاری کنسرسیوم شرکت‌های بیمه به پتروشیمی بوعلی خبر داد ودر خصوص ضعف احتمالی مدیریت ریسک در این زمینه اظهار داشت: پروژه بوعلی حادثه‌ای بود که اتفاق افتاد و البته اقدامات کافی چه بعد و چه قبل به لحاظ محاسبات فنی انجام شد، اما هر اقدامی می‌توانست بهتر از این هم انجام شود.

احمدرضا ضرابیه یکی از اقدامات اصلی شرکت متبوع خود را عقد قرارداد با شرکت بیمه اتکایی مونیخ‌ری دانست وافزود: مذاکراتی در سال گذشته با این شرکت انجام شد و طی قرارداد امضاء شده بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه بیمه سامان تحت پوشش اتکایی بیمه مونیخ‌ری قرار گرفت.

وی، از چالش کاهش نرخ سود بانکی و اوراق مشارکت برای بیمه‌های عمر وپس‌انداز خبر داد و گفت:براساس قرارداد امضا شده، شرکت بیمه‌ای مونیخ ری در حوزه‌های انتقال دانش فنی، ارائه نرم‌افزارهای تخصصی صنعت بیمه و آموزش کارشناسان با بیمه سامان همکاری خواهد داشت.

ضرابیه گفت: اولین بار است در کشور چنین اتفاقی می‌افتد ودر خصوص دیگر جزئیات قرارداد با مونیخ‌ری اظهار داشت: مونیخ‌ری نسبت به انتقال دانش فنی، ارائه نرم‌افزارهای تخصصی صنعت بیمه و برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های اکچوئری و حسابرسی به کارکنان بیمه سامان تعهد کرده است.

مدیرعامل بیمه سامان در خصوص جزئیات پوشش اتکایی بیمه‌های عمر و زندگی این شرکت نزد مونیخ ری تصریح کرد: بیمه سامان می‌تواند بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز تا سقف یک میلیون یورو را نزد مونیخ‌ری تحت پوشش اتکایی قرار دهد.

ضرابیه از طراحی محصول بیمه سامان یعنی صدور بیمه بدنه خودرو بر اساس کیلومتر یاد کرد و گفت: بر این اساس رانندگانی که ریسک کمتری داشته باشند، حق بیمه کمتری نیز خواهند پرداخت.

ضرابیه از رشد بالای 41 درصدی درآمد بیمه‌ سامان و دو برابر شدن آن نسبت به رشد درآمد صنعت بیمه کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس سهم بازار ما در کشور افزایش یافت.

وی، به سهم 6 درصدی بیمه سامان از بیمه‌های زندگی و اینکه 40 درصد پرتفوی این شرکت بیمه متعلق به بیمه‌های عمر و زندگی است اشاره کرد و افزود: بیمه‌های زندگی تعهد متوسط 20 ساله دارند و به این منظور باید تلاش کرد تا 20 سال آینده شرکت توانگری مالی بالایی داشته و بتواند به تعهدات خود عمل کند، بنابراین تلاش کردیم سطح توانگری مالی شرکت را در سطح یک نگهداریم.

ضرابیه با اشاره به کاهش نرخ تورم و سود بانکی افزود: درباره محصول بیمه‌های عمر و پس انداز نگرانی‌هایی وجود دارد و بر اساس تحلیل‌های ما روند موجود ممکن است باعث کاهش جذابیت بیمه‌های عمر و پس‌انداز شود.

مدیر عامل بیمه سامان با اشاره به آزادسازی تعرفه‌ها در صنعت بیمه، اظهار داشت:‌ اگرچه این اتفاق در ابتدا سبب بی‌ثباتی‌هایی در بازار بیمه شد، اما با نظارت بیمه مرکزی و قوامی که به‌مرور که در صنعت بیمه به وجود آمد ثبات خوب و رقابت سالمی شکل گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آتی آگاهی عمومی نسبت به صنعت بیمه افزایش یابد.

ضرابیه همچنین اظهار داشت: تلاش داریم در سال 96 روند روبه‌رشد شرکت را با حفظ توانگری مالی ادامه دهیم،‌ تلاش داریم به سهم 2.3 درصد از بازار و کسب سهم 7.5 درصدی در بیمه‌های زندگی برسیم.

مدیرعامل بیمه سامان افزایش سرمایه شرکت از 618 میلیارد ریال به 803.4 میلیارد ریال در گام اول و سپس هزار و 500 میلیارد ریال مورد نظر بیمه مرکزی در گام دوم را دیگر هدف‌گذاری بیمه سامان در سال 96 ذکر کرد.

ضرابیه در پاسخ به پرسشی درباره تقسیم سود این شرکت در مجمع امروز گفت:‌بیمه سامان 628 میلیارد ریال سود قابل تخصیص دارد که به‌ازای هر سهم 200 ریال خواهد بود.

ارسال نظر: