تشریح برگزاری جشن های دهه کرامت در پایتخت

کدخبر: 2103514

رئیس مرکزفعالیتهای دینی شهرداری تهران از برگزاری جشن های دهه کرامت در پایتخت با عنوان "درشادی اهل بیت شاد باشیم" خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام صادق زاده ضمن تشریح ویژه برنامه های دهه کرامت در سطح پایتخت گفت: در راستای یکسان سازی و انطباق کلیه برنامه‌ها و اقدامات دینی و فرهنگی در پایتخت با یک عنوان و با الهام از حدیث بنیانگذار فقه جعفری در رابطه با شادی شیعیان در ایام شادمانی اهل بیت(ع)، امسال کلیه آیین نامه ها، فعالیت ها و اقدامات به مناسبت دهه کرامت در پایتخت ایران اسلامی با نماد"درشادی اهل بیت(ع) شاد باشیم" انجام می پذیرد .

رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران در نشست شورای عالی نماز و امربه معروف و ائمه جماعات مساجد منطقه 8 ضمن تشریح ویژه برنامه های دهه کرامت در سطح پایتخت گفت: در سال جاری تمهیدات ویژه ای جهت برگزاری باشکوه جشن های این دهه در اماکن عمومی و مذهبی شهر تهران تدارک دیده شده است؛ بطوریکه به تمام مساجد و حوزه های علمیه مساعدت مالی پنج میلیون ریالی و محصولات فرهنگی شامل سه کتاب امام رضا و زندگی،بانوی ملکوت و چلچراغ شیراز حاوی سبک زندگی و شیوه رفتاری حضرت ثامن الحجج(ع) و خواهر گرامی و برادر بزرگوارش، به همراه مجله آفتابگردون ویژه مقطع سنی کودک و نوجوان ،سه اینفوگراف و بنر حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با شادی شیعیان در ایام شادمانی اهل بیت(ع)اختصاص می یابد و ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد می توانند از امروز تا پایان هفته به مرکزفعالیتهای دینی واقع در چهار راه ابوسعید مراجعه نمایند.

طرح ملی قرائت دسته جمعی زیارت امین ا... در مساجد و اماکن متبرکه

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با بیان مطلب فوق افزود: انتخاب این شعار زیبا که شعار امسال جشن های مردمی دهه کرامت کشور نیز می باشد برگرفته از حدیث زیبای امام صادق(ع) می باشد که فرمود: شیعیان ما از ما هستند و از فزونی طینت ما آفریده شده اند، ناراحتی ما آنان را اندوهگین و شادمانی ما آنان را شاد می سازد.

وی گفت: در راستای جلب مشارکت های مردمی و با همکاری آستان قدس رضوی ، طرح ملی قرائت زیارت امین ا... چهارشنبه این هفته در سراسر مساجد، اماکن عمومی و زیارتگاهها و اماکن متبرکه اجرا می شود .

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: به منظور اینکه امسال، جشن ها و برنامه های دهه کرامت در سطح پایتخت ایران اسلامی از گستردگی و شور بیشتری برخوردار باشد؛ مساعدت مالی شامل کلیه مساجد و اماکن مذهبی شهر می گردد. همچنین با توجه به همزمانی با فصل تابستان جشن های ویژه ای در سطح بوستان های شاخص و اماکن عمومی با هدف ارتقای سطح نشاط اجتماعی برنامه ریزی گردیده است .

وی ادامه داد: با عنایت به وجود سه حرم مطهر اهل بیت(ع) در سه کلانشهر مذهبی این کشور و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام در راستای گسترش پیوند جامعه با اهل بیت و نشر سیره این اسوه های کرامت انسانی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی شامل کتاب و اینفوگراف های پرمحتوا و جذاب ویژه دهه کرامت و همزمان با ایام بزرگداشت و ولادت این سه امام و امامزاده واجب التعظیم در دستور کار قرار گرفت، بطوریکه در رابطه با شخصیت بزرگوار امام هشتم، تعدادی از شاخصه های زندگی به سبک امام رئوف و برخوردهای تربیتی عالم آل محمد(ص) بازگو گردید. در رابطه با مقام علمی و بعضی کرامات کریمه اهل بیت (س) و ولایت پذیری و قیام حضرت شاهچراغ نیز مطالبی بطور فشرده در قالب اینفوگراف جمع آوری و تدوین گردیده است. به همین منظور عموم مردم می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شهرداری تهران به آدرسwww.tehran.ir ضمن بهره مندی از محصولات فرهنگی و افزایش اطلاعات و آگاهی های خود ، در مسابقه برخط نیز شرکت نمایند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: