داستان زندگی میثم تمار به چاپ دوم رسید

کدخبر: 2103600

رمان «باغ طوطی» نوشته مسلم ناصری شامل داستان زندگی میثم تمار توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رمان «باغ طوطی» نوشته مسلم ناصری شامل داستان زندگی میثم تمار به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسیده است.

این رمان، درباره زندگی رشید هجری یا میثم تمار یکی از یاران امام علی(ع) است که از مردمان عجم و غیر عرب بوده است. میثم تمار از حامیان قیام و نهضت امام حسین(ع) بود که پیش از رسیدن امام حسین(ع) به شهر کوفه توسط ماموران ابن زیاد به شهادت رسید.

میثم تمار که با پیشه خرمافروشی زندگی خود را می گذراند، در نهایت و طبق پیش گویی امام علی(ع) بر تنه همان درخت نخلی که از آن کسب درآمد می کرد، به دار آویخته شد. خشم و کینه ابن زیاد نسبت به میثم تا جایی پیش رفت که دستور داد، زبان او را ببرند و میثم در حالی که زخم هایی بر تن و دهانش داشت، آویخته از درخت نخل، به شهادت رسید.

مسلم ناصری در رمانی که از زندگی این شخصیت بزرگ شیعه نوشته، در ۱۸ فصل اتفاقات و حوادث مهم زندگی او را برای نوجوانان روایت کرده است. عنوان طوطی در عنوان کتاب، اشاره به سخنانی دارد که ابن زیاد هنگام رویارویی با میثم گفته و او را طوطی علی خطاب می کند.

چاپ اول این کتاب، اوایل امسال چاپ و عرضه شد.

چاپ دوم «باغ طوطی» نیز در دو قطع رقعی با ۲۱۶ صفحه و قیمت ۱۱۰ هزار ریال و در قطع وزیری با ۱۲۲ صفحه و قیمت ۱۸۵ هزار ریال و شمارگان ۳ هزار نسخه راهی بازار نشر شده است.

منبع: مهر

ارسال نظر: