دیدار اردوغان با امیر کویت با محوریت قطر و روابط دو جانبه

کدخبر: 2103613

در جریان سفر دوره‌ای رئیس جمهوری ترکیه به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وی روز یکشنبه وارد کویت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سفرهای دوره‌ای خود به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که شامل قطر نیز می‌شود روز یکشنبه از عربستان به کویت رفت.

اردوغان در عربستان علاوه بر پادشاه سعودی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز دیدار کرد و به بررسی مسائل منطقه پرداخت.

صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به همراه شماری از مسئولان برجسته این کشور در فرودگاه کویت از رئیس جمهوری ترکیه استقبال کردند.

اردوغان و امیر کویت در کاخ "دار السلوی" واقع در استان "حولی" به بررسی تقویت روابط دو جانبه و آخرین تحولات منطقه و بحران میان عربستان و متحدانش با قطر پرداختند.

دو طرف همچنین درباره روابط دو جانبه، راه‌های تقویت آن، توسعه و گسترش چشم‌اندازهای همکاری در همه زمینه‌هایی که منافع دو کشور و دو ملت را فراهم می‌کند، به بحث وتبادل نظر پرداختند.

دو رهبر همچنین به بررسی پرونده‌های مهم و مشترک و آخرین تحولات منطقه پرداختند.

این خبرگزاری افزود: فضای دوستانه‌ای در مذاکرات میان دو طرف حاکم بود که روحیه تفاهم و صداقت را در روابط خوب و مستحکم دو طرف منعکس می‌کرد و تمایل دو کشور را در راستای تقویت همکاری میان کویت وترکیه در همه زمینه‌ها نشان می‌داد.

در جریان سفر دوره ای رئیس جمهوری ترکیه، امینه اردوغان همسر وی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه و دیگر مقامات دولتی رجب طیب اردوغان را همراهی کردند.

اردوغان قرار است امروز وارد قطر شود با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیداری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: