در رده امید همیشه بدون برنامه و بلاتکلیف هستیم

طباطبایی: نمی‌توان همه تقصیرات را گردن کادرفنی امید انداخت/حذف در این سطح از مسابقات شرم‌آور است

کدخبر: 2103637

پیشکوست و کارشناس فوتبال ایران، گفت: تیم امید با مشکلات زیادی عازم مسابقات شد و نمی‌توان تمام تقصیرات حذف را گردن کادرفنی انداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، تیم امید ایران با قبول شکست مقابل عمان با وجود کسب پیروزی مقابل قرقیزستان در دور اول نتوانست مجوز صعود به رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا را کسب کند.

هادی طباطبایی جزو مربیانی است که تجربه کار در امید را دارد و او 2 دوره در کنار این تیم بوده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ، در مورد حذف تیم امید، گفت: متاسفانه ما در این رده سنی همچنان بلاتکلیف هستیم و هنوز نمی‌دانیم چه می‌خواهیم. مشکلات را می‌دانیم ولی هر بار یک تصمیم تازه می‌گیریم و فکر نمی‌کنیم این تصمیم ما چه پیامدهایی دارد و کارمان به کجا می‌رسد. به همین خاطر با مشکل روبرو می‌شویم.

وی افزود: مشکلات امسال را در سال‌های گذشته هم داشتیم. تصمیم می‌گیریم تیم را جوان به مسابقات اعزام کنیم. آیا برای این کار بسترسازی هم کرده‌ایم و این جوانان آماده حضور در این میدان هستند؟ فدراسیون فوتبال در یک سال اخیر عملکرد خوبی داشته و اگر انصاف را رعایت کنیم اتفاقات خوبی رقم خورده است اما ضعف‌هایی هم وجود دارد. نمی‌توان همه مشکلات را گردن مربی انداخت. باید دید چه چیزهایی برای مربی تیم فراهم کردیم که بر اساس آن انتظار داشته باشیم. سپس باید به بدنه فدراسیون بپردازیم. در کمیته جوانان سال‌ها افراد مشخصی حضوردارند و باید دید خروجی کار چه بوده است. دیگر آن زمان که تیم‌هایی مثل عمان و.. را راحت شکست دهیم، گذشته است. حریفان پیشرفت کرده‌اند اما ما کاری نمی‌کنیم و فقط دنبال این هستیم که یک تعداد استعداد را جمع کنیم و عازم مسابقات شویم.

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که آیا جوان کردن تیم به طور کامل تصمیم درستی بود یا اینکه این کار باید با صبر و حوصله بیشتری انجام می‌شد، عنوان کرد: راه و روشی که در پیش گرفته‌ایم بسیار خوب بوده اما این ظاهر امر است. باید این تصمیم را از زوایای مختلف بررسی کرد. ما تصمیم به الگوبرداری می‌گیریم و می‌خواهیم مثل آلمان از جوانان‌مان استفاده کنیم. آنها شرایط‌شان به این شکل نیست که یک مرتبه با تیم جوان شده وارد مسابقات شوند. آنها از قبل تدارک لازم را دیده‌اند و تیمی باتجربه را به مسابقات اعزام می‌کنند اما ما نگاه دقیقه 90 داریم. در آخرین لحظه تصمیم می‌گیریم. مثلا یک بازیکن را به زمین می‌فرستیم و وضعیت او را در 90 دقیقه ارزیابی می‌کنیم. در مورد یک بازیکن به رفتار پرخاشگرانه او در طول بازی توجه می‌کنیم ودیگر فکر نمی‌کنیم چه آموزشی دادیم و این بازیکن را چطور تربیت کردیم که به اینجا رسیده است. به عمق قضیه توجهی نداریم که این مسئله به ما ضربه می‌زند.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تاکید کرد: متاسفانه ما هر وقت به مشکل می‌خوریم به دنبال راه حل می‌گردیم که دیگر زمانی نداریم.باید تصمیماتی گرفت که دارای چارچوب باشد. مثلا همانطور که برنامه لیگ را بر اساس برنامه تیم ملی بزرگسالان تنظیم می‌کنیم به برنامه تیم امید هم توجه داشته باشیم. وقتی این کارها را نمی‌کنیم نمی‌توان توقع داشت نتایج خیلی عالی بگیریم.

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که خودش تجربه کار در این رده سنی را دارد و آیا با توجه به این نتایج باید کادر فنی را تغییر داد، اظهار داشت: خیلی از ما به نوعی در کنار تیم امید بودیم و خودم 2 دوره در این تیم بودم. متاسفانه ما تجربیات‌مان را فراموش می‌کنیم و حتی از انجام یک جلسه هم‌اندیشی کوچک هم دریغ می‌کنیم که مربیان گذشته تجربیات خود را در اختیار دهند و بگویند چه کاری باید در آینده صورت دهیم. حداقل در این زمینه که می‌توانستیم.

وی در مورد اینکه آیا بعد از حذف تیم امید از راهیابی به المپیک مسئولان فدراسیون سؤالی از آنها درباره مشکلات و اینکه چه عاملی باعث عدم موفقیت تیم شد، پرسیدم، عنوان کرد: کاری به این مسائل ندارم. شما ببینید برای تشکیل این تیم چقدر زمان از دست دادیم.

کارشناس فوتبال ایران در پایان گفت: در سالیان گذشته نقد زیادی به فدراسیون داشتم ولی در یکی دو سال اخیر وضعیت را بهتر دیدم. در فدراسیون، سازمان لیگ، کمیته داوران و.. اتفاقات خوبی رخ داده است اما با این وجود باز هم نواقصی هست. فوتبال ایران ظرفیت پیشرفت را دارد و واقعا برای ما شرم‌آور است که تیم در این سطح از مسابقات حذف شود. ما هم در دوره قبل و 2-3 روز قبل از اعزام نمی‌دانستیم کدام بازیکنان رادر اختیار داریم و هیچ وقت کامل نبودیم. متاسفانه در تیم امید این اتفاقات تکرار می‌شود و هیچ چاره‌ای اندیشیده نمی‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

ارسال نظر: