احتمال رسیدگی زودتر از موعد به پرونده استقلال از سوی کمیته انضباطی با موافقت تاج قوت گرفت

حسن‌زاده:‌رئیس فدراسیون دخالتی در آرای کمیته انضباطی نمی‌کند/استقلالی‌ها فقط برای تسریع در پرونده تقاضا کردند

کدخبر: 2103639

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: هیچ یک از مقامات فدراسیون فوتبال آرای کمیته انضباطی درباره پرونده استقلال را وتو نکرده و اتفاقاً اخلاق رئیس فدراسیون هم این طور نیست که در کار کمیته انضباطی دخالت کند.

اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ، در خصوص اینکه برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده محرومیت بازیکنان استقلال رأی کمیته انضباطی را وتو کرده است، گفت: بعد از اینکه کمیته انضباطی دستور موقت محرومیت بازیکنان استقلال را تا رسیدگی کامل صادر کرد، روز گذشته مقامات باشگاه استقلال با مهدی تاج جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کردند تا نسبت به محرومیت بازیکنان این تیم دفاعیاتشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: از قرار معلوم یکی از تقاضاهای مقامات استقلال از رئیس فدراسیون این بوده است که جلسه رسیدگی به پرونده بازیکنان این تیم از سوی کمیته انضباطی زودتر برگزار شود که تاج نیز در این زمینه دستور لازم را صادر کرد اما برخی رسانه‌ها این موضوع را به‌گونه دیگری مطرح کرده و بحث وتوی رأی کمیته انضابطی را پیش کشیدند. این درحالی است که هیچ یک از مقامات فدراسیون فوتبال آرای کمیته انضباطی را وتو نکرده و اتفاقاً اخلاق رئیس فدراسیون هم این طور نیست که در کار کمیته انضباطی دخالت کند.

حسن‌زاده گفت: ما کار خودمان را می‌کنیم، اگرچه تاج نسبت به سرعت رسیدگی و ترتیب اثر دادن به تقاضای استقلال دستوراتی را دادند که بررسی‌ها را انجام می‌دهیم و احتمال رسیدگی زودتر از موعد به پرونده استقلال از سوی کمیته انضباطی با موافقت تاج وجود دارد اما اساساً بحث وتو کردن یا رفع اثر کردن از رأی کمیته انضباطی هیچ‌گاه مطرح نبوده، چون او هیچ‌وقت در این موارد دخالت نمی‌کند.

رئیس کمیته انضباطی تأکید کرد: ضمن اینکه از صفر تا صد این شکایت در اختیارات مقامات فدراسیون فوتبال و تیم ملی است و اگر آنها شکایت خود را پس بگیرند،‌کمیته انضباطی دیگر به این پرونده رسیدگی نخواهد کرد. درواقع وقتی با شکایت فدراسیون وارد این پرونده شدیم، با رضایت آنها هم پرونده فوق را می‌بندیم، اما فدراسیون تقاضای رسیدگی کرده و دخالتی هم در کار نبوده است.

وی یادآور شد: اتفاقاً در صحبت‌هایی که با تاج داشتم، او اعلام کرد با تمام قدرت کارتان را بکنید و تاج فقط از تقاضای استقلالی‌ها نسبت به تسریع در این پرونده به بنده خبر داد و اتفاقاً درخواست کرد که مطابق مرٌ قانون کارمان را انجام دهیم. در این خصوص نیز اگر استقلالی‌ها بخواهند زودتر این پرونده را رسیدگی کنیم و زمان را جلو بیندازیم؛ این موضوع اشکالی ندارد اما بحث وتو مطرح نیست. تاج نیز یک بار دیگر تأکید کرد که مجمع قضایی در فدارسیون فوتبال مستقل است.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که پس احتمال اینکه جلسه برگزاری برای دفاعیات استقلالی‌ها زودتر از موعد قبلی یعنی نهم مرداد برگزار شود، گفت: درست است و این احتمال وجود دارد. درواقع احتمال اینکه دستور رسیدگی به این پرونده زودتر از موعد مقرر توسط مقامات فدراسیون صادر شود، وجود دارد چون شروع‌کننده این شکایت فدراسیون فوتبال بوده است. درواقع فدراسیون 31 مرداد نسبت به باشگاه استقلال شکایت کرد و این پرونده از همان زمان باز شد.

وی در مورد اینکه آیا امیدواری به بخشش استقلالی‌ها وجود دارد،‌ اظهار داشت: در هر صورت آنها باید ابتدا دفاعیات خود را انجام دهند و شاید دفاعشان خوب بود که در این صورت ترتیب اثر خواهیم داد.

رئیس کمیته انضباطی در پایان در مورد اینکه دو بازیکن تراکتورسازی هم تیم امید را همراهی نکردند اما آنها محروم نشدند، گفت: تیم‌هایی که به تیم امید بازیکن نداند یا دیر دادند، این موضوع با هماهنگی مقامات فدراسیون بوده چون اگر این‌طور نبود از آنها هم شکایت می‌شد.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

ارسال نظر: