حجت‌الاسلام محمدی:

زبان هنر، بهترین ابزار برای معرفی قرآن و اهل‌بیت (ع) است

کدخبر: 2103657

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما نسبت به امامزاگان و بقاع متبرکه سه وظیفه اصلی داریم، گفت: از جمله این وظایف ترویج مودت و دوستی، حفظ این اماکن به لحاظ ظاهری و باطنی و معرفی آن‌ها به مردم است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی صبح روز دوشنبه (دوم مردادماه) در نشست خبری و آیین رونمایی از آثار منتخب کارگاه ملی طراحی گرافیک و کاریکاتور و کمپین شاد باشید در دهه کرامت که در سرداب امامزاده صالح (ع) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند دو نعمت مهم به ما داده و سفارش کرده که آن‌ها را همواره در بین خود حفظ کنیم، اظهار کرد:‌ در بین نعمت‌ها قرآن و اهل بیت (ع) سرآمد تمام نعمت‌ها هستند و پیامبر (ص)‌ فرمودند این دو را در بین شما امانت می‌گذارم که سعادت و خوشبختی زندگی شما در این دو خلاصه می‌شود. تمسک به قرآن منهای اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) منهای قرآن و تمسک به اهل بیت (ع) منهای قرآن صحیح نیست.

وی یادآور شد: بقاع متبرکه که قبور ائمه (ع) و ذریه پیامبر (ص) در آن‌ها قرار گرفته، مکان‌های مطهری هستند که همه آن‌ها برای انسان‌ها رأفت را به دنبال دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: توجه به بقاع متبرکه و امامزادگان (ع) و حرم‌های مطهر ائمه (ع) بعد از ۱۲۰۰ سال یک امر عادی نیست، بلکه یک اراده الهی در آن قرار گرفته است که مردم به سمت این امامزادگان کشیده شوند. خدای متعال قلوب بندگان را به سمت اماکن مقدسه هدایت می‌کند و امامزادگان شعبه‌ای از حرم خدا در نقاط مختلف زمین‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: با حضور در این اماکن یاد و نام خدا همواره زنده می‌شود. ما وظیفه‌ای در قبال امامزادگان و بقاع متبرکه داریم و آن این است که باید نسبت به امامزادگان مودت و دوستی داشته باشیم که این مودت و دوستی باید در زندگی شخصی و اجتماعی ما ظهور و بروز داشته باشد.

او در ادامه با اشاره به وظیفه دوم ما در قبال امامزادگان و بقاع متبرکه یادآور شد:‌ ما باید به لحاظ ظاهری و باطنی نیز مکان‌های زیارتی را برای مردم آماده کنیم و وظیفه سوم ما معرفی امامزادگان به مردم است. خیلی از مردم امامزادگان ما را هنوز نمی‌شناسند و این وظیفه ما است که امامزادگان را نه تنها به مردم بلکه به جهانیان معرفی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اسلام شادی و فرح ندارد. شعار امسال دهه کرامت این است که ما در شادی اهل بیت (ع) باید شاد باشیم. این تفکر غلطی است که برخی فکر می‌کنند اسلام الگویی برای شادی ندارد. در حالی که ما می‌توانیم از دین و مذهب برای شاد شدن همگان بهره ببریم. هر کسی که با اهل بیت (ع) باشد شاد و خوشحال می‌شود.

محمدی یادآور شد:‌ اگر اکنون مسلمانان دچار غم هستند دلیل آن این است که از اهل بیت (ع) جدا شده‌اند. جدا دارد در اینجا از هنرمندان تشکر کنم چرا که آن‌ها با فعالیت‌های هنری که داشته‌اند بخشی از زندگی اهل بیت (ع) را برای مردم ارائه داده‌اند. هنرمندان با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانند مردم را با قرآن و اهل بیت (ع) آشنا کنند چرا که زبان هنر بهترین زبان برای معرفی قرآن و اهل بیت (ع) است.

۹۰ درصد از بیلبوردهای سطح شهر برای دهه کرامت فرهنگی،‌ مناسبتی و موضوعی شده است

در ادامه این مراسم صلاحی، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه فلسفه شادی دهه کرامت در صلوات خاصه امام رضا (ع) نیز آمده است، اظهار کرد: تمام ائمه (ع) یک صلوات دارند، اما امام رضا (ع) دو صلوات دارد. در بخشی از این صلوات خاصه آمده است که خدایا بر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) درود بفرست، همان کسی هر که را می‌خواهی شاد کنی به واسطه او شادش می کنی. این خود نشانه‌ای از شاد بودن در این ایام است.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) ‌در زمان حیاتش فقط از دو تن به عنوان پاره تنش یاد کردند؛ یکی حضرت زهرا (س) و دیگری امام رضا (ع) بود. حضرت امام رضا (ع) می‌فرمایند:‌ هرکس که من را با معرفت زیارت کند، سه جا به فریاد او می‌رسم؛ اول زمانی که از قبر بلند می‌شوید، دوم هنگام صراط و سوم زمان حساب و کتاب است.

او ادامه داد: ما نعمت بزرگی چون امام رضا (ع) داریم. باید قدر آن را بیشتر بدانیم. مهمترین برنامه مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال سخنرانی در حرم امام رضا (ع) است. کار نو و جدیدی که شهرداری تهران داشته است این بود که با کمک چندصد هزار هنرمند، سازمان اوقاف و امور خیریه و امامزادگان و بقاع متبرکه ۹۰ درصد از بیلبوردهای شهر فرهنگی، مناسبتی و موضوعی شده است.

در این مراسم از تعدادی از آثار فرهنگی، مناسبتی و موضوعی که قرار است در سطح شهر تهران به نمایش دربیاید، با حضور مسئولان شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: