سعیدی مطرح کرد؛

تشکل های مردمی برای مهندسی فرهنگی به یاری مجلس می آیند

کدخبر: 2103658

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از همکاری مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی با تشکل های مردم نهاد برای عملیاتی شدن مهندسی و نقشه فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع بایسته های فرهنگی انقلاب با حضور رضا روستا آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و ارتباط تلفنی با محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

روستا آزاد در ابتدای این برنامه گفت: بیشتر افراد جامعه را می توان از طریق تکرار به هنجارهای خاصی پایبند کرد اما همواره افرادی نیز وجود دارند که به دلایل مختلف به قوانین و چارچوب ها اعتنا نمی کنند و در واقع وجود بی قراری دارند.

وی افزود: از آنجایی که نزدیک به ۹۰ درصد افراد جامعه هنجار پذیر هستند ما می توانیم با ارائه برنامه های مطلوب به خواسته های خود برسیم.

سعیدی هم در بخش دیگری از این برنامه، مهندسی فرهنگی را یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر کشور دانست و گفت: متاسفانه عدم وجود مهندسی و نقشه فرهنگی سبب بروز مناقشات فراوانی در جامعه شده و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است. از این رو یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی مجلس مهندسی فرهنگی است.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه ژاپن به عنوان کشور موفق مورد بررسی قرار گرفته، گفت: زیرساخت های این کشور بر اساس موضوعات فرهنگی بوده است و طی سال های متمادی برنامه فرهنگی نوشته شده است و نتایج قابل قبولی را به دست آورده اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه ما در هنر، سینما، صنعت پوشاک و ... به پیوست فرهنگی اعتنا نمی کنیم، گفت: باور نداشتن پیوست فرهنگی منجر به ناهنجاری های زیادی در جامعه شده است.بنابراین ساماندهی این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی به برگزاری جلسات با تشکل های مردمی اشاره کرد و گفت: در این نشست ها نظرات و ایده های مردم شنیده شد و یکی از کارهای کمیسیون فرهنگی نقش دادن به همین تشکل های مردم نهاد است که بتوانند در عرصه فرهنگی فعالیت موثری انجام دهند.

منبع: مهر

ارسال نظر: