برگزاری با شکوه جشن های دهه کرامت در پایتخت

کدخبر: 2103699

رئیس مرکزفعالیتهای دینی شهرداری تهران گفت: امسال کلیه آیین نامه ها، فعالیت ها و اقدامات به مناسبت دهه کرامت در پایتخت ایران اسلامی با نماد "درشادی اهل بیت(ع) شاد باشیم" انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با بیان این مطلب گفت: در سال جاری تمهیدات ویژه ای جهت برگزاری باشکوه جشن های این دهه در اماکن عمومی و مذهبی شهر تهران تدارک دیده شده است بطوریکه به تمام مساجد و حوزه های علمیه مساعدت مالی و محصولات فرهنگی اختصاص می یابد و ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد می توانند برای دریافت کمک ها از امروز تا پایان هفته به مرکزفعالیتهای دینی واقع در چهارراه ابوسعید مراجعه نمایند .

وی افزود: انتخاب شعار زیبای "درشادی اهل بیت(ع) شاد باشیم" که شعار امسال جشن های مردمی دهه کرامت کشور نیز می باشد برگرفته از حدیث زیبای امام صادق(ع) است که فرمود: شیعیان ما از ما هستند و از فزونی طینت ما آفریده شده اند، ناراحتی ما آنان را اندوهگین و شادمانی ما آنان را شاد می سازد .

صادق زاده تاکید کرد: در راستای جلب مشارکت های مردمی و با همکاری آستان قدس رضوی ، طرح ملی قرائت زیارت امین ا... چهارشنبه این هفته در سراسر مساجد، اماکن عمومی و زیارتگاهها و اماکن متبرکه اجرا می شود .

رئیس مرکزفعالیتهای دینی شهرداری تهران ادامه داد: به منظور اینکه امسال، جشن ها و برنامه های دهه کرامت در سطح پایتخت ایران اسلامی از گستردگی و شور بیشتری برخوردار باشد؛ مساعدت مالی شامل کلیه مساجد و اماکن مذهبی شهر می گردد. همچنین با توجه به همزمانی با فصل تابستان جشن های ویژه ای در سطح بوستان های شاخص و اماکن عمومی با هدف ارتقای سطح نشاط اجتماعی برنامه ریزی گردیده است .

وی تاکید کرد: با عنایت به وجود سه حرم مطهر اهل بیت(ع) در سه کلانشهر مذهبی کشور و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام در راستای گسترش پیوند جامعه با اهل بیت و نشر سیره این اسوه های کرامت انسانی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی شامل کتاب و اینفوگراف های پرمحتوا و جذاب ویژه دهه کرامت و همزمان با ایام بزرگداشت و ولادت این سه امام و امامزاده واجب التعظیم در دستور کار قرار گرفت بطوریکه در رابطه با شخصیت بزرگوار امام هشتم، تعدادی از شاخصه های زندگی به سبک امام رئوف و برخوردهای تربیتی عالم آل محمد(ص) بازگو گردید. در رابطه با مقام علمی و بعضی کرامات کریمه اهل بیت (س) و ولایت پذیری و قیام حضرت شاهچراغ نیز مطالبی بطور فشرده در قالب اینفوگراف جمع آوری و تدوین گردیده است. به همین منظور عموم مردم می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شهرداری تهران به آدرس www.tehran.ir ضمن بهره مندی از محصولات فرهنگی و افزایش اطلاعات و آگاهی های خود ، در مسابقه برخط نیز شرکت کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر: