گزارش فارس از بی‌تفاوتی حداقلی‌ها به اعتراض حداکثری‌ها

از موضع منفعلانه فاضل و معین تا روزه سکوت نوربخش و پیوندی/ سالی که نکوست از بهارش پیداست

کدخبر: 2103702

در حالی که پس از گذشت چند روز از انتخابات نظام پزشکی همچنان صدای اعتراض انجمن‌های پزشکی و پزشکان جوان جامانده از این رقابت در خصوص روند برگزاری انتخابات به گوش می‌رسد، سکوت معنا دار و مواضع منفعلانه برخی از منتخبان مدعی جای تامل دارد!

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس ، سه روز از برگزاری و پایان انتخابات نظام پزشکی می‌گذرد انتخابات پرحاشیه‌ای که صدای اعتراض بسیاری از گروه‌های پزشکی مختلف را بلند کرد و همچنان صدای اعتراض‌ها از گوشه و کنار انجمن‌های مختلف بگوش می‌رسد بطوری که صبح امروز نیز انجمن دندان پزشکان عمومی ایران طی نامه‌ای به روند برگزاری انتخابات و ملغی شدن رای گیری الکترونیک واکنش نشان داد و خواستار باطل شدن انتخابات یا برقراری فرصتی برای پزشکانی که نتوانستند بدلیل بی‌تدبیری مسئولان وزارت بهداشت در انتخابات شرکت کنند شد.

اعتراض شدید انجمن‌های پزشکی و داروسازی

علاوه بر اعتراض انجمن پزشکان عمومی و انجمن مامایی دو روز قبل انجمن داروسازان ایران نیز در نامه‌ای اعتراضی خطاب به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی اعلام کرد: «ضمن اعلام مراتب اعتراض و شکایت داوطلبین داروساز و همکارانی که امکان مشارکت غیر حضوری از آن‌ها در سراسر کشور سلب گردیده مستدعی است هیات محترم نظارت ضمن بررسی موضوع تصمیمی که منتج به احقاق حقوق و قانع شدن ایشان می‌گردد را لحاظ فرمایند»

به اعتقاد عده کثیری از پزشکان اشکالات وارد شده به روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی از مشروعیت و مقبولیت آن کاسته است و به همین دلیل تعدادی از منتخبین این انتخابات در راستای احقاق حقوق از دست رفته پزشکان انصراف خود را اعلام کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت استعفا دهد/انتخابات ابطال شود

همچنین تعداد دیگری از پزشکان و منتخبین نیز در اظهاراتی تند نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، شب گذشته رحمت‌الله حافظی کاندیدای منتخب طی نامه‌ای اظهار کرد: «آنچه که مسلم بوده و احدی نمی تواند آن را انکار نماید، پایمال شدن حقوق صنفی و شهروندی بخشی از جامعه پزشکی بواسطه اجرای نامناسب نحوه اخذ رای توسط هیات اجرائی است. لذا از هیات نظارت و دادستان انتظار می رود به نحوی شایسته حقوق از دست رفته همکارانی که نتوانسته اند از حق رای خود بهره مند شوند را احقاق کنند.

اعلام ابطال انتخابات یا تعیین فرجه ای دیگر برای آن دسته از کسانی که در اثر این سوء مدیریت از حقوق خود محروم مانده اند خواسته اصلی ما خواهد بود که حق پیگیری آن از طریق مبادی قانونی برای تک تک اعضاء و حتی کاندیداها محفوظ است

همچنین وی خواستار استعفا مسئولان برگزاری این انتخابات شد.»

سکوت و انفعال روش جدید دفاع از حقوق پزشکان

اما نکته قابل توجه در میان اظهارات منتخبان، سکوت و سخنان انفعالی برخی آنها است که این موضوع سبب دلسردی و سرخوردگی پزشکان جوان خواهد شد.

مصطفی معین کاندیدای منتخب در اظهاراتی منفعلانه گفت: متاسفانه ساز و کار برگزاری الکترونیک انتخابات که میتوانست به تسهیل هر چه بیشتر حضور جامعه فرهیخته پزشکی بیانجامد همانگونه که شاهد بودید در میانه روز برگزاری به مشکل جدی برخورد و رای گیری الکترونیک لغو شد. در پی این اتفاق اسفبار، امکان رای تعداد قابل توجهی از همکاران عزیز که به این برنامه ریزی اعتماد کرده بودند سلب گردید.

امیدوارم با نظر شورای عالی سازمان نظام پزشکی و همکاری وزارت بهداشت، با ایجاد تمهیدات لازم فرصت دیگری به این همکاران جهت مشارکت در انتخابات در آینده ای بسیار نزدیک فراهم شود. در پایان برای منتخبان و دست اندرکاران آتی سازمان نظام پزشکی، از خداوند متعال خواستار موفقیت در جهت احقاق حقوق و کرامت جامعه پزشکی، بیماران و ارتقای نظام سلامت هستم.

ایرج فاضل نیز پس از به اتمام رسیدن انتخابات و گذشت سه روز در اظهاراتی گفت: متأسفانه در ساعات اولیه انتخابات اشکالاتی در رأی‌گیری الکترونیک به وجود آمد که نتیجه آن محروم شدن تعداد نامعلومی از رأی دادن و بروز گلایه‌ها و ناخشنودی عده‌ای از همکاران شده است، مسلماً حقوق این عزیزان بایستی از طرف هیأت محترم نظارت و مجاری رسمی که قانون مشخص کرده است مورد بررسی قرار گرفته و از آن به بهترین وجه صیانت شود تا نگرانی‌های موجود مرتفع گردد.

آقای معین چطور دم از اصلاح‌طلبی و حل مشکلات جامعه پزشکی می‌زند؟

میثم رضایی کاندیدای منتخب در واکنش به اظهارات معین تاکید کرد: اصلاح طلبی یک مرام و تفکر است و ارتباطی به نام‌ها ندارد. مشی افراد را از اعمالشان می‌سنجیم و نه به گفته‌ها‌. از آقای معین که خودشان را منتسب به جریان اصلاح طلبی می‌دانند، بسیار بیشتر انتظار داشتم. ایشان به استناد صحبت‌های منتشر شده، دنبال اصلاح یک انتخابات ساده هم نیستند، چطور دم از اصلاح‌طلبی و حل مشکلات جامعه پزشکی می‌زنند.

رضایی ادامه داد: این اولین آزمون منتخبین صندوق‌های رای حضوری‌ است و باید دید آیا مانند برگزار کنندگان این برنامه، مردود خواهند شد یا موفق و سربلند مانند بعضی منتخبین شهرستان‌ها بیرون می‌آیند.

سکوت معنادار چهر‌ه‌های خاص!

در این بین سکوت علیراصغر پیوندی و تقی نوربخش نیز از دیگر نکات قابل توجه این انتخابات بود، افرادی که اکنون باید بر منصب حمایت از پزشکان بنشینند و از حقوق مردم و پزشکان دفاع کنند در ابتدای راه روش بی‌توجهی به اعتراضات را در پیش گرفته و نشستن بر این جایگاه را بر دفاع از پزشکانی که نتوانسته‌اند به دلیل بی‌تدبیری مسئولان در انتخابات شرکت کنند را ترجیح می‌دهند.

اما سوال اساسی اینجاست که چگونه افرادی که در همین ابتدای راه حاضر به دفاع از حقوق از دست رفته پزشکان جوان نیستند چگونه می‌توانند در آینده از حقوق این صنف دفاع کنند؟!

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر: