عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان:

پنج ایراد عمده در حوزه نظارت بر ساخت و ساز

کدخبر: 2104013

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان از وجود پنج ایراد عمده در حوزه نظارت بر ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی نبی زاده عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان در همایش بررسی قوانین و آیین نامه های موجود در خصوص اشخاص حقیقی صنعت ساختمان در زمینه مشکلات عمده ای که در حوزه نظارت وجود دارد به پنج مورد اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات تکثر خدمات مهندسی است.

وی توضیح داد: ما در زمینه ارائه خدمات مهندسی نیاز به تجمیع داریم که هم باعث رضایت مالکان می شود و هم اتحادی که در انتظارش هستیم ایجاد خواهد شد.

نبی زاده اضافه کرد: مشکل دیگر ما ضرورت توقف در پایه مجموعه های حقوقی است که متاسفانه این توقف به صورت قانونی اتفاق نمی افتد و عدم توقف در پایه باعث می شود یک مهندس تازه فارغ التحصیل شده در همان ابتدا پایه یک شود.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: موضوع دیگر زمان تصویب قوانین است. زمانی که قوانین در سال ۷۴ تصویب شد عرضه و تقاضا کاملا برعکس چیزی بود که الان وجود دارد. اکنون خدمات مهندسی زیاد اما عرضه کار بسیار کم است لذا قانون نیاز به تغییر و بازبینی جدی دارد.

وی افزود: متاسفانه فرقی بین مجموعه های کوچک و بزرگ و مجموعه های باتجربه و بی تجربه وجود ندارد و این خود ایرادی اساسی است.

نبی زاده در خاتمه از درج نام مجریان صاحب صلاحیت سخن گفت و افزود: رایزنی ها با شهرهای دیگر در این حوزه در حال انجام است.

منبع: مهر

ارسال نظر: