فیلم/ مسی و آرژانتین در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸؛ یا حالا یا هیچ‌وقت!

کدخبر: 2104041

شرایط در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آمریکای جنوبی وفق مراد آلبی‌سلسته و فوق‌ستاره‌اش پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال آرژانتین که تا کنون 16 بار در مرحله پایانی مسابقات جام جهانی حضور داشته و 2 بار قهرمانی و 3 بار نایب‌قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده است، در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی، برزیل با 33 امتیاز صدرنشین است و صعودش به مرحله پایانی این رقابت‌ها را قطعی کرده است، این در حالی است که کلمبیا با 24 امتیاز امتیاز به مکان دوم تکیه زده، اروگوئه با 23 امتیاز (تفاضل گل 9+) در جای سوم ایستاده، شیلی با 23 امتیاز (تفاضل گل 5+) جایگاه چهارم را در اختیار دارد و آرژانتین 22 امتیازی هم در رده پنجم قرار دارد.

از منطقه آمریکای جنوبی تنها چهار تیم به طور مستقیم به مرحله پایانی جام جهانی صعود خواهند کرد و تیم پنجم هم از طریق دیدار پلی‌آف بین‌المللی شانس خود را برای صعود به این رقابت‌ها خواهد آزمود. آخرین باری که تیم ملی آرژانتین موفق به صعود به مرحله پایانی رقابت‌های جام جهانی نشد، به جام جهانی 1970 بازمی‌گردد و این تیم پس از گذشت 47 سال بار دیگر شرایط پیچیده‌ای برای رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی 2018 دارد.

لیونل مسی، برنده 5 توپ طلای فیفا که نقشی ارزشمند در تیم ملی آرژانتین دارد، بازی آخر این آلبی‌سلسته در چارچوب این رقابت‌ها مقابل بولیوی را که با شکست 2 بر صفر این تیم همراه شد را به دلیل محرومیت از دست داد. مسی در پایان بازی با شیلی در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 که با تک‌گل وی به پیروزی یک بر صفر آرژانتین انجامید، ضمن اعتراض به کمک داور بر اساس گزارش‌ها به او توهین کرد و همین باعث شد تا با 4 جلسه محرومیت مواجه شود، البته خود این بازیکن بعداً توهین به داور مسابقه را رد کرد. در نهایت هم کمیته استیناف فیفا به دلیل نبودن شواهد کافی، محرومیت مسی را لغو کرد.

مسی و یارانش اکنون در بازی بعدی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 باید در در خانه اروگوئه به میدان بروند و سپس در دو بازی خانگی پذیرای تیم‌های ونزوئلا و پرو هستند و در بازی پایانی خود میهمان اکوادور خواهند بود. اگر آرژانتین به دنبال قطعی کردن هفدهمین صعودش به مسابقات جام جهانی است، باید در 3 بازی پایانی‌اش حداکثر امتیازات ممکن را کسب کند، در غیر این‌صورت باید قید حضور در جام جهانی پیش‌رو را بزند.

فیلم زیر لحظات جالبی از حضور لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین در مسیر جام جهانی 2018 را به تصویر کشیده است.

منبع: تسنیم

حجم ویدیو: 66.02M | مدت زمان ویدیو: 00:05:19 دانلود ویدیو
ارسال نظر: