بشار الجعفری:

نقض حقوق مردم سوریه در جولان اشغالی توجیه ناپذیر است

کدخبر: 2104109

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که نقض حقوق مردم سوریه در بلندی های اشغالی جولان توجیه ناپذیر است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اسپوتنیک روسیه، بشار الجعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش هیچ توجیهی برای نقض مکرر حقوق مردم سوریه در بلندی های اشغالی جولان به وسیله اسرائیل را نمی پذیرد. وی در پاسخ به بیانیه ای که «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در عملیات صلح میان اعراب و اسرائیل در خصوص اوضاع خاورمیانه در شورای امنیت قرائت کرده بود، گفت: در حالی که نیم قرن است که اسرائیل اراضی سوری در جولان را به اشغال خود در آورده است، بدترین انواع نژادپرستی و سرکوب را علیه مردم سوریه در این منطقه اعمال می کند و آنها را از تحصیل بر اساس برنامه های آموزشی دولت سوریه، داشتن کارت های شناسایی ملی و ساخت بیمارستان های ملی سوری منع کرده و بیش از نیم قرن است که در برنامه های شهرک سازی اراضی مردم سوریه را مصادره کرده و دارایی هایشان را غصب می کند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد آقای هماهنگ کننده سازمان ملل نه تنها نسبت به حمایت مستقیم اسرائیل از گروه های تروریستی در مناطق حد فاصل جولان اشغالی و خاک سوریه بی توجهی کرده است بلکه تصمیم گرفته با جانبداری تمام تجاوزهای اسرائیل به خاک سوریه را پاسخ این رژیم به حملات خمپاره ای از خاک سوریه توصیف کند.

الجعفری گفت: آقای هماهنگ کننده اجازه بدهند برایشان توضیح بدهم آن بخشی که ایشان طرف اسرائیلی می نامند، اراضی سوریه هستند که در اشغال رژیم اسرائیل است، ارتش اشغالگر اسرائیلی به صورت لجستیک به گروه های تروریستی مستقر در خاک سوریه از همین منطقه کمک رسانی می کند و هر دفعه که ارتش ما پیروزی هایی در برابر گروه های تروریستی به دست آورده جنگنده های اسرائیلی مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می دهند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان تأکید کرد بهتر بود هماهنگ کننده سازمان ملل بر اساس وظیفه شغلی خود، نگرانی سازمان ملل از مخالفت اشغالگران اسرائیلی با توافق آتش بس در جنوب سوریه را انتقال می داد تا زمینه برای مبارزه با گروه های تروریستی در جنوب سوریه فراهم شود. همین گروه های تروریستی که مورد حمایت اسرائیل هستند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز به جولان اشغالی رفته بود و در جریان تحولات نظامی در این منطقه قرار گرفته بود.

منبع: مهر

ارسال نظر: