به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک

تاکید آژانس‌های سازمان ملل به جامعه جهانی برای افزایش حمایت‌ها از یمن

کدخبر: 2104111

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی از جامعه بین‌الملل خواستند تا کمک‌های خود را به یمن به طرز چشمگیری افزایش دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سه نهاد سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک از جامعه جهانی خواستند در بحبوحه بحران بشری در یمن، به این کشور بیشتر کمک کنند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا حمایت‌هایش را از مردم یمن دو چندان کند. اگر ما در انجام چنین کاری شکست بخوریم، فاجعه رخ می‌دهد و ما نباید شاهد چنین مساله‌ای باشیم. چون نسل‌های آینده در یمن نیز تاثیر می‌پذیرند و این کشور در سال‌های پیشرو دچار صدمات جبران ناپذیری می‌شود.

این سه آژانس سازمان ملل به شیوع بیماری وبا در یمن و سوءتغذیه شدید در این کشور اشاره کرده و خواستار واکنشی مناسب و سریع و جامع برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع شده است.

نمایندگان سازمان ملل از یمن بازدید کرده و اوضاع را توسط داوطلب‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی و با همکاری مقام‌های محلی در این کشور انجام می‌شود، مورد بررسی قرار داده‌اند.

به عقیده آنها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مبارزه با وبا به دست آمده اما اوضاع هنوز خطرناک است.

شیوع وبا در یمن توسط مقام‌های بهداشت این کشور در ششم اکتبر ۲۰۱۶ اعلام شد.

اوضاع بهداشتی در یمن به دلیل جنگ داخلی بدتر شده است.

کمی پس از آغاز درگیری در این کشور، ائتلاف تحت رهبری عربستان وارد عمل شد تا علیه حوثی‌ها دست به اقدام نظامی و حمله هوایی بزند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: