/فلسطین در تراز جهانی/

دهقانی: دوره صدور قطعنامه برای حل مسئله فلسطین گذشته است

کدخبر: 2104160

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه گفت: دیگر نباید برای حل مسئله فلسطین منتظر صدور قطعنامه ها برگزاری مذاکرات باشیم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهقانی، در نشست روز چهارشنبه با عنوان فلسطین در تراز جهانی، گفت: در صدمین سال قرداد بالفور و پنجاهمین سال اشغال بخش شرقی قدس ضرورت دارد نقد عادلانه ای در مورد عملکرد خود در قبال فلسطین داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز با وجود تجاوزهای رژیم صهیونیستی حتی‌امکان تشکیل جلسه هم نداریم و متاسفانه بجای آزادسازی قدس کشورهای اسلامی درحال فتح بخش هایی از کشورهای اسلامی دیگر هستند.

وی بابیان این‌که «کسی مثل ترامپ در آمریکا روی کار آمده و نتانیاهو همچنان رژیم صهیونیستی را هدایت می‌کند» خاطرنشان کرد: متاسفانه در چنین شرایطی کشورهای اسلامی هیچ تلاشی به منظور برگزاری گردهمایی برای آزادی قبله اول مسلمین انجام نمی دهند.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه گفت: امروز ما برای جمع کردن رهبران کشورهای اسلامی هم با مشکل روبروهستیم. در گذشته در حاشیه مذاکرات رسمی در راهرو ها دیدارهایی انجام می‌شد که متاسفانه هم‌اکنون به دلیل وضعیت جاری نمی‌توانیم همان‌ها را هم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: زمانی که در رابطه با فلسطین به امید قطعنامه و مذاکرات بودیم گذشت و نتیجه‌ای هم نگرفتیم امروز ما باید به خودمان متکی باشیم. انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: