دیدار والدین یک شهید با فرزندشان پس از ۳۳ سال

کدخبر: 2104177

مادر و پدر شهید سیدمهدی حسینی مجد (غلامی) پس از ۳۳ سال در معراج شهدای مرکز پیکر فرزندشان را به آغوش کشیدند.

به گزارش ایسنا، والدین شهید سیدمهدی حسینی مجد (غلامی) پس از ۳۳ سال با پیکر فرزند شهیدشان دیدار کردند.

والدین این شهید با حضور در معراج شهدای مرکز پس از قرائت فاتحه برای تعدادی از شهدا که در حسینیه این مرکز وجود داشت پیکر فرزند خود را به آغوش کشیدند.

مادر این شهید در اولین دیدارش پس از ۳۳ سال در حالی که دستش را روی پیکر کفن شده فرزندش قرار داده بود می‌گفت فدای قد و قامتت بشوم. تو برای خدا رفتی و قربان راهی بشوم که رفته‌ای.

همچنین این مادر شهید ذکرهایی همچون «یا امام حسین» و «یا اباالفضل» و دعای اللهم عجل لولیک الفرج را زیر لب در حالی که تعدادی گل را پرپر می‌کرد و روی پیکر فرزندش می‌ریخت، زمزمه می‌کرد.

در این مراسم سیده خدیجه حسینی مجد مادر شهید سیدمهدی حسینی مجد (غلامی) به خبرنگاران گفت: مهدی عاشق انقلاب و امام (ره) بود. اکنون نیز اگر بود و اجازه می‌خواست که به سوریه یا عراق برود این اجازه را به او می‌دادم. سرنوشت برای ما اینگونه رقم خورده بود که در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه اعضای خانواده سیر یکدیگر را نبینیم چراکه یا همسرم در جبهه حضور داشت و فرزندانم برای مرخصی به تهران آمده بودند یا فرزندانم در جبهه بودند و همسرم پیش ما بود.

این مادر شهید ادامه داد: او پیش از اینکه به شهادت برسد دو بار مجروح شده بود. نخستین بار شیمیایی و بار دیگر نیز در شلمچه مجروح شده بود. در دومین مجروحیتش، پایش عفونت کرده بود و اندازه یک بالش شده بود. همین بار بود که او تا مرز شهادت پیش رفته بود اما نیروهای امداد متوجه می‌شوند که قلبش همچنان می‌تپد برای همین او را به بیمارستان منتقل و ۱۸ واحد خون به او تزریق می‌کنند.

وی گفت: به همین منظور برای حدوداً دو ماه به تهران آمد اما مجدد به جبهه بازگشت. برادر دیگرش سیدعباس نیز همزمان در جبهه حضور داشت. مهدی خط‌شکن بود و در عملیات بدر با وجود اینکه آثار جراحت را در بدن داشت در عملیات حضور یافت. پیش از اینکه به منطقه برود از او خواستم که منصرف شود اما او در جوابم گفت باید آن ۱۸ واحد خونی که به من تزریق کرده‌اند را پس بدهم و در برابر آن مسوول هستم. تا اینکه در این عملیات در منطقه شرق دجله در باتلاق گیر می‌کند. آنطور که همرزمانش و اعضای ستاد معراج شهدا گفته‌اند گوشت فرزندم در این سال‌ها آب شده است اما تمام اسکلت بدنش درون بادگیری که به تن داشت سالم باقی مانده است.

این مادر شهید خاطرنشان کرد: مهدی را از روی پلاک شناسایی کرده‌اند و از جیبش دو شانه و در مچ دستش نیز ساعتش همراهش بوده است. ۲۰ سال پیش خوابی دیدم در آن از مهدی خواستم بازگردد اما در جوابم گفت من را می‌خواهی چه کنی؟ از آنجایی که می‌دانستم شهید شده است از او عذرخواهی کردم. او خواسته بود مانند حضرت زهرا در بیابان اثری از خود باقی نگذارد و ۳۳ سال نیز اینگونه بود. در این سال‌ها که او نبود بر سر مزار سیدمحمد حسینی خواهرزاده‌ام و سیدعباس غلامی پسرعمویم می‌رفتم و با آنها درد دل می‌کردم. همچنین منصور غلامی نیز یکی از دامادهای من است که در سن ۲۹ سالگی به شهادت رسید.

این مادر شهید یادآور شد: سیدمهدی متولد سال ۱۳۴۳ اعزامی از لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله بود که در سن ۲۰ سالگی سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، قرار است پیکر این شهید فردا (پنجشنبه) از میدان شهید بروجردی ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد بقیه‌الله تشییع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: