وزیر بهداشت: بخشی نگری در کشور مانع پیشرفت و توسعه شده است

کدخبر: 2104427

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخشی‌نگری در کشور مانع توسعه و پیشرفت شده است و این یک اشکال عمده است که باید برطرف شود.

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان 32 تخت‌خوابی شهرستان کوثر استان اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه سلامت با مشکلات و تعدد وظایف و اختیارات روبرو هستیم و همه چیز ساختمان و تجهیزات نیست بلکه باید به نیروی انسانی و تخصص‌ها در این حوزه بها داده شود.

وی گفت: در کشور نیروی متخصص و فوق تخصص بسیار متعدد داریم که کشورمان از این نظر سرآمد و غنی است.

وزیر بهداشت به گستردگی فعالیت وزارت بهداشت و توجه به نیروهای متخصص و فوق تخصص اشاره کرد و گفت: ما نباید تنها یک شهر و منطقه را در مسیر توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی ببینیم بلکه بهتر است به دور از بخشی‌نگری به سمت توسعه بیشتر حرکت کنیم تا با ایجاد یک فضای همدلی و صبوری بتوانیم مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

هاشمی با بیان اینکه ما در کشور با بخشی نگری و ایجاد موانع در حوزه بهداشت و درمان روبرو هستیم، گفت: این بخشی‌نگری مانع توسعه و پیشرفت واقعی است.

وی به افتتاح بیمارستان کوثر و ادعای مسؤولان این بیمارستان در کاهش پذیرش بیماران اشاره کرد و گفت: این بسیار خوب است که مردم به دلیل ارتقای سلامت کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و پزشکان ما کمتر دچار مشکلات و برخی مخاطرات شوند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ما در مورد ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم نیز اقدامات خوبی را انجام دادیم تا با مشوق‌های در نظر گرفته بتوانیم زمینه ماندگاری پزشکان را در بیمارستان ها و مراکز درمانی مناطق محروم فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: