آیت الله اراکی در مصاحبه با شبکه راشا تودی:

تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطینیان واکنش منفی همه مردم جهان را در پی خواهد داشت

کدخبر: 2105037

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بی پاسخ نخواهد ماند و واکنش منفی مردم جهان را در پی خواهد داشت.

به گزارش به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب در گفت و گو با شبکه خبری راشا تودی روسیه ضمن دعوت از مردم جهان به مشاهده وقایع رخ داده و در حال وقوع در سرزمین های فلسطین اشغالی ، رژیم صهیونیستی را یک رژیم جعلی و بی هویت خواند که حتی حدود مرزی آن هیچ گاه معین نشده و نخواهد شد. وی تجاوز به مسلمانان فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیستی را تجاوز به بشریت خواند و این اقدامات را ادامه روش خصمانۀ این رژیم از ابتدای موجودیت آن دانست و افزود: این اقدامات بی جواب نخواهد ماند و واکنش منفی همه مردم جهان از جمله اروپا و آمریکا را در پی خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از مظلومین عالم حمایت کرده و خواهد کرد، چه این مظلوم فلسطین باشد چه عربستان سعودی و چه قطر و چه هر کشور دیگری که قدرتمندان عالم بر علیه او ستم روا دارند، آنچه امروز در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس اتفاق افتاده اعمال زور و محاصره بر علیه قطر است که با عقل و منطق سازگاری ندارد، و محاصره‏ هایی که امروز علیه کشورهایی مانند قطر، یمن و ایران در جریان است به زودی پایان می پذیرد و تنها چیزی که از این اقدامات باقی می ماند بغض و کینۀ ملتها نسبت به عناصر طاغی منطقه و جهان است. آیت الله اراکی در بخش دیگری از این مصاحبه پیروی دولت انگلیس از آمریکا در سیاسات خود را نشانگر ضعف سیاستمداران این کشور برشمرد و افزود: کشوری مانند بریتانیا که دارای تاریخ و مردمی اصیل و مستقل می باشد سزوار است به جای عمل بر اساس مصالح آمریکا و اسرائیل بر اساس مصالح ملت خویش عمل کند. دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پاسخ به سؤال مجری این شبکه مبنی بر علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه، گفت: دولت سوریه همواره از حق مردم فلسطین دفاع کرده و در کنار این ملت ایستاده است، امروز هیچ ظلمی بزرگ تر از ظلمی که در حق مردم مظلوم فلسطین اتفاق افتاده و می افتد در جهان وجود ندارد. دولت سوریه در مقابل این ظلم ایستادگی کرده و اگر سد شدن نظام سوری در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی نبود الان اشغالگری این رژیم بسیار گسترده تر از وضعیت فعلی می بود. آیت الله اراکی در پاسخ به سؤال مجری شبکه راشا تودی پیرامون کمک های مالی آمریکا به گروه تروریستی داعش گفت: متأسفانه علی رغم ادعاهای دولت مردان آمریکایی مبنی بر مقابله با گروه های تروریستی اما در عمل ثابت کرده اند که در گفتار خود صادق نبوده رفتار نفاق آمیز آنان باعث عدم پذیرش ادعاهای آنها شده است. وی در ادامه افزود: اساساً گسترش تروریسم درکشورهای مختلف جهان نتیجۀ سیاست های آمریکا در عرصه بین المللی به ویژه در منطقه ما است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: