گزارش «نسیم آنلاین»: تلاش سیف برای نگه داشتن یک بازنشسته؛

پست تشریفاتی رئیس بانک مرکزی برای یک دوست قدیمی/ احیای مصنوعی معاونت بین‌الملل بانک مرکزی!

کدخبر: 2107455

ولی اله سیف، با دو حکم متفاوت، تکلیف دو معاونت در بانک مرکزی را روشن کرد؛ معاونت مهم و اثرگذار ارزی و دیگری معاونت نه چندان تاثیرگذار و کم و بیش تشریفاتی بانک مرکزی، یعنی معاونت بین‌الملل.

به گزارش «نود اقتصادی»، ولی اله سیف، با دو حکم متفاوت، تکلیف دو معاونت در بانک مرکزی را روشن کرد؛ معاونت مهم و اثرگذار ارزی و دیگری معاونت نه چندان تاثیرگذار و کم و بیش تشریفاتی بانک مرکزی، یعنی معاونت بین‌الملل.

صندلی معاونت نخست به سید احمد عراقچی رسید و سکان هدایت معاونت تشریفاتی بین‌الملل هم به مرد کهنسال و بازنشسته بانک مرکزی یعنی غلامعلی کامیاب.

بر این اساس و با حکم ولی الله سیف، غلامعلی کامیاب با کنار زدن مهدی گودرزی، اکنون عهده دار این مسئولیت شده است.

غلامعلی کامیاب از شهریور ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون عهده دار سمت معاون ارزی بانک مرکزی بوده است.

تا پیش از این تصور می‌شد که با جدایی غلامعلی کامیاب، مرد بازنشسته بانک مرکزی از معاونت ارزی، او راهی منزل خواهد شد تا نیروی تازه نفس به ترکیب مدیران ارشد بانک مرکزی اضافه شود اما اصرار ولی الله سیف برای نگه داشتن او در ترکیب مدیران بالادستی بانک مرکزی، نشان داده که رئیس کل بانک مرکزی، علاقه چندانی به کنار زدن مدیران کهنه کار و بازنشسته ندارد.

در حال حاضر، جدای از غلامعلی کامیاب، معاون بین الملل، بهمن مسگرها، معاون مالی و اداری کنونی بانک مرکزی، سید محمود احمدی دبیرکل و حسین نقره کار شیرازی معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی هم در زمره افراد بازنشسته بانک مرکزی به شمار می‌روند.

گمان می‌رود که معاونت بین الملل بانک مرکزی، همزمان با معاونت بین الملل تعداد زیادی از سازمان‌های دولتی در دولت دهم ایجاد شده که هدف از این اقدام، توسعه همکاری سازمان ها در عرصه بین الملل بوده، حال آنکه بخش مهمی از بستر فعالیت‌های معاونت ارزی بانک مرکزی درعرصه بین الملل قراردارد. بنابراین حضور چنین معاونتی در بانک مرکزی چندان هم کارا نیست.

به نظر می رسد با هدف بیشینه شدن فعالیت ها، تعدادی از وظایف مکمل ارزی برای معاونت بین الملل بانک مرکزی هم تعریف شده که کامیاب، معاون جدید بین الملل، همچون مسئولیت قبلی، دراین حوزه نیز به اقداماتی در حوزه ارزی مبادرت می ورزد.

این اقدام نتیجه ای جز موازی کاری در بین دو معاونت مذکور نخواهد داشت، مگر اینکه هیات دولت با مصوبه ای معاونت بین الملل بانک مرکزی را حذف کرده تا معاونت ارزی، مسئولیت های خود را به صورت مستقل پیگیری کند.

ارسال نظر: