اولین دوره مسابقات تریال قهرمانی آسیا؛

دوچرخه سواری در انتظار تایید UCI / کیش میزبان تریال آسیاست

کدخبر: 2109215

در فاصله کمتر از سه ماه تا برگزاری اولین دوره رقابتهای دوچرخه سواری تریال آسیا در ایران، فدراسیون در تلاش است ضمن دریافت مجوز نهایی میزبانی خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، زمستان سال ۹۵ برای دومین بار ایران در اجلاس کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا و به دنبال انتخاب دوباره خسرو قمری به عنوان رئیس کمیته تریال آسیا درخواست خود را برای میزبانی اولین دوره مسابقات تریال قهرمانی آسیا ارائه داد.

این درخواست قبلا نیز مورد موافقت ACC قرار گرفته بود اما برگزاری آن مورد استقبال کشورهای آسیایی قرار نگرفت. اما این بار پیش بینی می شود نزدیک به ۱۰ کشور در اولین دوره این رقابتها شرکت کنند.

در حالیکه نیمه آبان ماه به عنوان زمان برگزاری این رقابتها به ACC اعلام شده است فدراسیون ایران همچنان منتظر دریافت مجوز فدراسیون جهانی دوچرخه سواری است.

اصغر خالقی دبیر کمیته تریال آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر توضیحاتی را در خصوص این میزبانی ارائه داد. وی در این خصوص گفت: مقدمات کار برای برگزاری این رقابتها در ایران فراهم شده است و طبق بررسی ها و درخواست میزبانی شهرها و استان ها در نهایت جزیره کیش برای برگزاری این مسابقات انتخاب شد.

وی افزود: برگزاری مسابقه تریال زمین خاصی نمی خواهد و می توان بعد از مشخص شدن جای آن سازه های آن را مهیا کرد.

اما این رقابتها در کجای جزیره کیش برگزار خواهد شد. مدتی پیش مسئولین برگزاری مسابقات در ایران از جلمه رئیس کمیته سازمان لیگ و برگزاری مسابقات به کیش سفر کرده و چند مکان را برای برگزاری آن در نظر گرفته اند. به احتمال فراوان این مکان در کنار ساحل خواهد بود.

دبیر کمیته تریال آسیا در خصوص اینکه آیا برگزاری این مسابقات در تقویم جهانی و آسیایی گنجانده شده است یاخیر نیز گفت: برگزاری این رقابتها از سوی ACC ( کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا ) مورد موافقت قرار گرفته است. زمان و مکان آن را به فدراسیون جهانی اعلام کرده و مقدمات کار را فراهم کرده ایم و همچنان منتظر تائید نهایی از سوی UCI ( اتحادیه جهاین دوچرخه سواری ) هستیم.

با توجه به اینکه پیشنهاد اولین برگزاری این رقابتها از سوی آسیایی ها یک بار مورد توجه قرار نگرفت پیش بینی می شود این بار چند کشور در مسابقات حاضر شوند؟

خالقی در این خصوص گفت: در اجلاس آسیا کشورهای چین، ژاپن، میانمار، کره جنوبی و مالزی به همراه خود ایران که میزبان است شفاها اعلام آمادگی برای حضور در این مسابقات را اعلام کرده اند. ما برای دیگر کشورها نیز دعوت نامه فرستاده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم. پیش بینی می کنیم تعداد کشورها به عدد 10 برسد.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان و کشورهای عربی هنوز آموزش این رشته را شروع نکرده اند و بعید است در این رقابتها حاضر شوند. حتی خود ما هم این رشته را به تازگی راه اندازی کرده ایم و جزء در برگزاری چند دوره مسابقه و آموزش هنوز در سطح مقدمات اولیه هستیم.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان و رئیس کمیته تریال و جاده آسیا تنها به برگزاری این رقابتها در ایران اکتفا نخواهد کرد. وی قصد دارد از این فرصت طلایی استفاده های بهینه تری کند.

دبیر کمیته تریال آسیا بیان داشت: مکاتباتی با فدراسیون جهانی داشته ایم تا از این فرصت استفاده کرده و از چند مدرس خارجی در بخش داوری بهره ببریم و تنها منتظر پاسخ مکاتبات هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار آن در حال بررسی هستیم تا نفرات برتر رنکینگ جهان و اروپا را برای برگزاری یک مسابقه اختصاصی در روزهای بعد از مسابقات قهرمانی آسیا گرد هم جمع کنیم. در حال شناسایی نفرات بوده و برای برخی نیز دعوت نامه ارسال کرده ایم. اگر این اتفاق بیفتد فرصت خوبی است تا از تجربیات این ورزشکاران برتر جهان نیز استفاده کنیم.

اما تیم ملی ایران چگونه انتخاب خواهد شد؟

دبیر پیشین فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: قرار است بعد از رقابتهای قهرمانی کشور تریال نفرات برتر به اردوهای تیم ملی دعوت شده و در نهایت با فراهم شدن مقدمات کار و مشخص شدن محل زمین مسابقات تمرینات خود را پیش از رقابتهای قهرمانی آسیا در کیش دنبال کنند.

اولین دوره رقابتهای قهرمانی تریال آسیا طبق برنامه فدراسیون ایران از ۱۲ تا ۱۷ آبان ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: