اشکانی:

روزهای سختی داشتیم/ از جوانان به اندازه خودشان انتظار داریم

کدخبر: 2109220

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: تا به امروز روزها و تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتیم و باید به زودی نتیجه این تلاش را در مسابقات جهانی ببینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشکانی در حاشیه تمرینات اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ضمن اظهار رضایت از نحوه تمرینات نفرات ملی پوش گفت: تا به امروز اردوهای زیادی را برگزار کرده ایم و تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشته ایم. حالا با توجه به برنامه های تیم ملی کمی از سختی ها کم شده و رفته رفته بچه ها را مهیای حضور در مسابقات جهانی می کنیم. تیم جوان و نسبتاً کم تجربه ای داریم البته کم تجربه بدان معنا که این نفرات تجربه حضور در مسابقات جهانی را نداشته اند. البته به رغم این موضوع، انگیزه این جوانان بسیار بالاست و می دانند باید به خوبی قدر این فرصت ارزشمند را بدانند.

وی افزود: با بعد از المپیک ریو کارهای زیربنایی زیادی را آغاز کردیم و حالا با این جوانان که به عرصه ملی معرفی شدند، تا چهار سال و هشت سال آینده خود را در کورس قهرمانی با بزرگان جهان بدانیم.

اشکانی ادامه داد: باید از جوانان به اندازه توان خودشان انتظار داشت نه بیشتر. تجربه نشان داده اگر به این جوانان اعتماد کنیم و فرصت دهیم، در درازمدت به نتایج قابل قبول می رسیم. مثال این موضوع هم همین قهرمانان جوان المپیک بودند که روزگاری از رده جوانان شروع کردند و با انگیزه بالای خود تواستند فیکس تیم ملی شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اشاره به تیم قدرتمند روسیه در رقابت های جهانی گفت: تیم روسیه همواره چند سال جلوتر از مدعیان دنیا حرکت می کند. روسها دو سال قبل از المپیک ریو پروژه های جوان گرایی خود را آغاز کردند و حتی امروز که خود را مهیای رقابت های جهانی فرانسه می کنند چهار ملی پوش آن از نفرات زیر ۲۱ سال است. آنها همیشه جلوتر از مدعیان دیگر حرکت می کنند و سیاستشان این است که هیچ گاه اهداف بزرگ خود را به دقیقه ۹۰ واگذار نمی کنند. روسها به گونه ای تیم خود را بسته اند که همیشه ۶۰ درصد آمادگی را دارند. برای آنها قهرمانی المپیک و یا کشتی گیر جوان فرقی ندارد چرا که آنان به فکر اعزام بهترین و آماده ترین مهره خود به مسابقات جهانی هستند. متأسفانه ما در این موضوع کمی نتیجه گرا هستیم که این مسئله رفته رفته بهتر شده و امروز باید به آینده سازی این جوانان اتکا کنیم.

اشکانی ادامه داد: ما کارهای سازنده ای را از رده نوجوانان و جوانان آغاز کردیم که ثمرات آن در رقابت های آسیایی و جهانی ایران دو رده دیده شد. این انتقال به رده بزرگسالان باید به خوبی انجام شود و لازمه آن اعتماد به جوانان است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: سعی ما در رقابت های جهانی فرانسه این است که بهترین کشتی ها را به نمایش بگذاریم و با یک مبارزه پاک و جوانمردانه به اهداف خود برسیم. بچه های ما می دانند که باید تا آخرین نفس بجنگند و تا واپسین لحظات برای پیروزی دست از مبارزه برندارند فقط امیدواریم دست پر از فرانسه به ایران بازگردیم و مرحله جدیدی از برنامه های آینده سازی خود را تا المپیک ۲۰۲۰ آغاز کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: