عروسک‌های بومی ایران در محله‌ اسباب‌بازی

کدخبر: 2109249

کودکان و نوجوانان در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری می‌توانند با شیوه‌ ساخت عروسک‌های بومی ایران آشنا شوند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون؛ نمایندگانی از بین مربیان کانون استان های کرمانشاه، ایلام، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و سمنان در بخش کارگاهی سومین جشنواره ملی اسباب بازی با عروسک های بومی خود حضور خواهند داشت.

قرار است این هنرمندان علاوه بر ساخت عروسک در این محیط، به آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین علاقه مندان نیز بپردازند. بر همین اساس نام این بخش کارگاهی «محله اسباب بازی» تعیین شده است و هدف آن آشنایی مخاطبان با عروسک ها و هنر بومی مناطق مختلف ایران است.

آثار این هنرمندان پس از بازبینی و ارزیابی در دبیرخانه جشنواره از میان آثار ارسالی انتخاب شده است و این هنرمندان از نخستین ساعت های آغاز به کار جشنواره میزبان علاقه مندان خواهند بود.

به گفته دبیرخانه سومین جشنواره ملی اسباب بازی این برنامه نخستین بار است که اجرا می شود و علاوه بر جهت بخشی به نگاه مخاطبان نسبت به هنرهای بومی ایران بر نشاط و پویایی جشنواره نیز خواهند افزود.

شایان ذکر است؛ سومین جشنواره اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۴ تا ۲۸ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان علاقه مندان در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: