فواید موزه‌های سبز

کدخبر: 2109568

رئیس ایکوم ایران گفت: کشورها و افراد فقیرتر باید به دنبال پیشگیری و مراقبت و مواظبت باشند که این امر را ما در فلسفه رفتار موزه‌های سبز و فعالیت‌های سبز می‌بینیم، فعالیت‌هایی مترادف با اکولوژی و حیات نقطه ای که در آن به سر می‌بریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید احمد محیط طباطبایی در نشست موزه سبز با اشاره به اینکه موزه سبز و واژه سبز؛ مترادف با پایداری، استمرار و حیات است، گفت: همه ما در تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به دنبال پایداری در سطوح مختلف جامعه هستیم که لازمه آن رفتارهایی است که به نوعی همراهی و همزیستی و مراقبت را می طلبد.

به گفته وی، این همراهی، مواظبت و پرستاری، رفتاری است که چتر حفاظتی را بر روی موزه ها و آثارش ایجاد می کند.

رئیس ایکوم ایران افزود: حفاظتی که در واقع نوعی مراقبت از آثار فرهنگی، هنری، تاریخی و طبیعی است تا این آثار از یک حداقل ضوابطی برای حفاظت برخوردار باشند.

محیط طباطبایی در ادامه گفت: کشورها و افراد فقیرتر باید به دنبال پیشگیری و مراقبت و مواظبت باشند که این امر را ما در فلسفه رفتار موزه های سبز و فعالیت های سبز می بینیم، فعالیت هایی مترادف با اکولوژی و حیات نقطه ای که در آن به سر می بریم.

رئیس ایکوم ایران با اشاره به ارائه پروژه موزه های سبز به شورای بین المللی گفت: نتایج این پروژه امسال هم در همایش موزه های آسیا و اقیانوسیه ارائه خواهد شد تا دیگر کشورها، موزه ها و کمیته ها هم بتوانند از نتایج این پروژه بهره برداری کنند.

محیط طباطبایی در ادامه سخنان خود از مرحوم شیرازی یاد کرد و گفت: دکتر شیرازی یکی از مهمترین افراد در حوزه میراث فرهنگی بود که نقش مهمی در تشکیل سازمان میراث فرهنگی داشت.

مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به وجود سلسله مراتب در فعالیت های میراث فرهنگی گفت: هر چند گاهی ممکن است بنا دلایلی برخی از فعالیت های میراث فرهنگی به حالت تعلق درآمده یا در اولویت قرار نگیرد اما ما در هر شرایطی مکلف و موظف هستیم به مقوله حفاظت توجه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: