همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهیدبخشایش

کدخبر: 2109751

شهید حسن بخشایش، ‌جوانی متعهد و هوشیار بود و با تیزبینی كه داشت ، می‌توانست هر فتنه‌ای را شناسایی و خنثی كند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید بخشایش سال 1336 در خانواده ای مذهبی و مستضعف به دنیا آمد. تحصیلات خود را با مشکلات فراوان و صبر و استقامت و برخورد با سختی ها را پشت سر گذاشت و در سال 1355 وارد دانشگاه علوم تبریز شد و همزمان با قیام مردم تبریز در سال 56 تحت رهبری امام وی نیز وارد عرصه مبارزه شد و در پخش اعلامیه های امام در تبریز نقش بسزایی را ایفا کرد و پس از پیروزی انقلاب به دانشگاه رفت و کانون نهضت اسلامی را با همفکری دیگر برادران بنیاد نهاد. از همان اول تمایل بسیاری با همکاری حزب جمهوری داشت .

شهید در تهیه برنامه های رادیو و تلویزیون تبریز با برادران انقلابیش همکاری داشت. پس از در هم شکستن حزب مسلمان که شهید یکی از سرسخت ترین مقابله کنندگان با این حزب بود جهاد سازندگی دفتر تبریز بنا نهاد و در سال 59 هم زمان با آغاز انقلاب فرهنگی از دانشگاه تبریز که وی یکی از موثرترین این حرکت انقلابی بود به تهران آمد.

تیزبینی ویژگی بارز شهید

شهید حسن بخشایش ، جوانی متعهد و هوشیار بود و با تیزبینی كه داشت ، می توانست هر فتنه ای را شناسایی و خنثی كند.شهید پیش از انقلاب در بیشتر صحنه های تظاهرات مردم تبریز و تهران حضور داشت اما جلادان رژیم نتوانستند هیچ گاه به او دست یابند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ظرافت خطر جریان های التقاطی، تجزیه طلب و لیبرالیسم را شناسایی كرد و با مایه گذاشتن از جان و هستی خود به مقابله با آنان پرداخت و در این راه همه سختی ها را به جان خرید.

در مهر ماه 59 با همکاری نزدیک و تشکیلاتی خود را با حزب جمهوری اسلامی آغاز و تا لحظه شهادت جزو اعضای پر ثمر حزب جمهوری بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: