فرماندار شمیرانات در جمع خبرنگاران:

هزار فقره ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان شمیرانات تخریب شد/ جمع‌آوری تابلو برندهای غیرمجاز

کدخبر: 2109756

فرماندار شمیرانات گفت: در سه سال اخیر بالغ بر هزار فقره از ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شده است و بیش از ۳۸۰ هکتار اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عزت الله خانمحمدی در نشست خبری که برگزار شده بود، درباره فروش کالای قاچاق در بازارهای شهرستان شمیرانات اظهار داشت: باید مبدأ اصلی قاچاق را پیدا کنیم و در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در راستای کاهش فروش کالای قاچاق در بازارها صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در شهرستان شمیرانات نه تولید و نه انبار قاچاق کالا داریم.

وی افزود: در شهرستان شمیرانات جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا را فعال کرده ایم و بازدیدهای دوره ای و متعددی توسط ستاد تعزیرات، اماکن، پلیس امنیت و سازمان صنعت و معدن از سطح بازار انجام می شود.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه بعضی از واحدهای صنفی به دلیل تخلفات در شهرستان های شمیرانات پلمب شده اند، گفت: تابلوهایی که غیرمجاز بوده اند و برندهای غیرمجاز نیز تبلیغ می کردند از سطح شهرستان شمیرانات جمع آوری شدند.

خانمحمدی درباره وضعیت گردشگری این شهرستان نیز اظهار داشت: یک بال توسعه شهرستان شمیرانات موضوع گردشگری است و این موضوع در این شهرستان مغفول مانده است.

وی گفت: برای اینکه شهرستان شمیرانات از بن بست توسعه خارج شود، بعضی از موانع در حوزه گردشگری باید رفع شود. در بخش لواسان و رودبار قصران روستاهایی موجود است که قطعاً یکی از قطب های گردشگری استان خواهد شد ولی به دلیل یکسری قوانین موجود و مشکلاتی که بعضی از دستگاه ها مانند محیط زیست دارند اقدامات گردشگری در این بخش ها عملی نشده است.

فرماندار شمیرانات افزود: در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردمی 12 پروژه به ارزش 10 هزار میلیارد تومان تهیه شده است که اگر یک پنجم این پروژه ها نیز اجرایی شود تحول بزرگی در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد.

خانمحمدی به اکوتوریسم و اکوکمپ اشاره کرد و گفت: در یک روستای شهرستان شمیرانات 3500 نفر سرمایه گذاری کردند و همه آنها نیز بومی هستند، حال در چند سال گذشته یک روستا تخریب شده بود.

فرماندار شمیرانات افزود: قطعا با توسعه گردشگری در شهرستان شمیرانات 4 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

فرماندار شمیرانات افزود: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست می کنیم فاز دوم سند جامع گردشگری شهرستان را ارائه دهند.

خانمحمدی با اشاره به اینکه شهرستان شمیرانات بیش از 400 اثر ملی و استانی دارد، گفت: باید نسبت به توسعه گردشگری در این شهرستان با توجه به ظرفیت های گسترده ای که دارد اقدام شود چرا که موجب تولید و اشتغال نیز خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ترافیک سنگین در شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک شمیرانات کشنده شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان 550 هزار نفر جمعیت ثابت و 300 هزار نفر نیز جمعیت شناور دارد و در مجموع نزدیک به یک میلیون نفر روزانه در این شهرستان تردد دارند.

خانمحمدی افزود: ساختار خیابان های شهرستان قابل جراحی نیست و در شهرداری تهران نیز جلسات متعددی برای تغییر وضعیت فعلی خیابان ها داشته ایم ولی با توجه به ارزش زمین های این منطقه این اقدام صورت نگرفت.

فرماندار شمیرانات اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی تنها راهکار خروج از ترافیک این منطقه توسعه مترو است. مترو تا میدان قائم احداث شد است و باید بعضی از خطوط نیز نیاوران و غرب شهرستان شمیرانات احداث شود تا مشکل ترافیک شهرستان حل شود.

وی درباره حریم 150 متری حاشیه رودخانه نیز اظهار داشت: جاهایی که طرح سیستم فاضلاب انجام شده باشد نیازی به حریم 150 متری حاشیه رودخانه نیست و این اقدام بر اساس مصوبه دولت است اما در حال حاضر اجرایی نمی شود.

خانمحمدی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در سالیان گذشته 380 هکتار عرصه ملی و دولتی در منطقه شمیرانات رفع تصرف شده است و 90 هکتار اراضی کشاورزی که تغییر کاربری داده بودند به کشاورزی بازگشتند.

فرماندار شمیرانات افزود: ارزش ریالی اراضی ملی و کشاورزی رفع تصرف شده در 4 سال اخیر 9 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: 2400 پرونده تخلفاتی در حوزه اراضی ملی و دولتی تشکیل شده است که یک اراده ملی و استانی می خواهد تا این پرونده ها تعیین تکلیف شوند.

خانمحمدی گفت: انتظار از دستگاه های اجرایی از جمله سازمان جنگلها، محیط زیست، آب منطقه ای، سازمان اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و دیگر اراضی شان چپاول شده، این است که توجه بیشتری نسبت به تعیین و تکلیف این پرونده ها داشته باشند.

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: تا کنون یک مورد جدید تصرف اراضی ملی و تخلف در شهرستان شمیرانات نداشته ایم و تخلفات صورت گرفته برای 10 تا 15 سال گذشته است.

وی گفت: بالغ بر هزار فقره تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سه سال اخیر در شهرستان شمیرانات داشته ایم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: