بیانیه مشترک فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در محکوم کردن خشونت‌های نژادپرستانه

کدخبر: 2109776

تقریبا تمام فرماندهان نظامی در آمریکا با انتشار یک پیام مشترک، خشونت‌های نژادپرستانه در شارلوتسویل را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ فرماندهان عالی رتبه نظامی در بخش های مختلف ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا، پیامی گروهی تهیه و آن را به انتشار عموم رساندند. این پیام مشترک، در تضاد کامل با اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، است که هر دو طرف درگیر در حوادث خشونت آمیز شارلوتسویل در ایالت ویریجینیا را مقصر قلمداد کرده بود.

در این پیام مشترک هیچ اشاره مستقیمی به نام دونالد ترامپ نشده؛ اما به وضوح مخالفت تمام فرماندهان ارشد نظامی با اعمال نژادپرستانه در آمریکا قید شده و انگشت اتهام به سمت نژادپرستان سفیدپوست نشانه رفته است. سپس این فرماندهان عالی رتبه به مشارکت تعدادی از نظامیان سابق ارتش در سازمان دهی تظاهرات نژادپرستان سفیدپوست اعتراض کرده و آوردند: ارتش چنین تفکراتی را تحمل نخواهد کرد.

«دیلون اولیسه هاپر»، یکی از چهره های تاثیرگذار در سازمان دهی تظاهرات نژادپرستان شارلوتسویل بود که سابقه حضور در نیروی دریایی آمریکا را داشته است. «جیمز الکس فیلدز»، جوانی که با خودرو به سمت جمعیت حاضر در تظاهرات یورش برد و موجب کشته شدن یک زن شد، نیز تمرینات پایه ارتش را پشت سر گذاشته بود.

شبکه ان بی سی نیز روز گذشته اعلام کرد شخصی که دونالد ترامپ توییت وی را درمورد نئونازی بازنشر کرده است، یک افسر اطلاعاتی در نیروی دریایی آمریکا بود که تاییدیه امنیتی او پیش از این لغو شده بود.

ژنرال «مارک میلی»، یکی از فرماندهان نظامی ارتش آمریکا، در حساب توییتر خود نوشت: ارتش هیچگونه نژادپرستی یا نفرتی را در بدنه خود تحمل نمی کند. این کاملا خلاف ارزش های ما است و با آنچه از سال 1775 بر آن استوار هستیم، مغایرت دارد.

«دیوید گلدفین»، تنها فرمانده یهودی ستاد مشترک ارشد، در حساب توییتر خود نوشت: ما همیشه در کنار یکدیگر، قوی تر هستیم.

دونالد ترامپ پس از گذشت دو روز (روز دوشنبه) از حوادث خشونت بار شارلوتسویل در یک کنفرانس مطبوعاتی، این حوادث را محکوم کرد. وی گفت: ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه ها محکوم می کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می افتد. یک گروه بد در یک طرف هستند و گروه دیگر هم بسیار خشونت آمیز رفتار می کنند.

اینکه دونالد ترامپ صراحتا از گروه های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی خشونت های شارلوتسویل بودند، نامی نبرد، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت. رئیس جمهور آمریکا همچنین به دلیل اینکه این حوادث را پس از دو روز محکوم کرد، مورد انتقاد های زیادی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: