استیو بنن: ملی‌گرایان سفیدپوست «دلقک» هستند/ هیچ راه حل نظامی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی وجود ندارد

کدخبر: 2109787

استیو بنن در مصاحبه با مجله «امریکن پراسپکت» درباره خشونت‌های شارلوتسویل، کره شمالی و جنگ تجاری با چین اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ « استیو بنن »، استراتژیست ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه روز چهارشنبه با مجله «امریکن پراسپکت» (چشم انداز آمریکایی) که نشریه ای با هدف پیشبرد اهداف لیبرال هاست، در نهایت سکوت خود را در برابر خشونت های شارلوتسویل شکست و «سفید برتر پندار» هایی که در این گردهمایی شرکت کرده بودند را «دلقک» توصیف کرد.

او گفت: ملی گرایان سفید پوست بازنده هستند. آن ها عناصر حاشیه ای هستند و من فکر می کنم رسانه ها بیش از اندازه آن ها را برجسته کرده اند. ما باید آن ها را لِه کنیم و به این کار ادامه دهیم. آن ها مجموعه ای از دلقک ها هستند.

بنن حین واکنش به اقدامات گروه های راست افراطی، فرصت را برای انتقاد از «سیاست های هویتی» دموکرات ها غنیمت شمرد و ادامه داد: مدت زمان طولانی است که دموکرات ها درباره سیاست های هویتی صحبت می کنند (بر منافع و دیدگاه های اقلیت های اجتماعی، یا گروه های اجتماعی ذی نفع تمرکز دارند). من آن ها را درک می کنم از آن ها می خواهم هر روز درباره نژادپرستی نیز حرف بزنند. اگر جناح چپ بر نژاد و هویت تمرکز دارند ما بر ناسیونالیسم اقتصادی توجه داریم. به این صورت می توان دموکرات ها را شکست داد.

استراتژیست ارشد «دونالد ترامپ» در این مصاحبه ضمن مخالفت با اظهارات ترامپ درباره پاسخ به کره شمالی با «آتش و خشم» داشته باشد، افزود: فراموش نکنید هیچ راه حل نظامی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی وجود ندارد. یک نفر بخشی از این معادله را حل کند و به من نشان دهد که ۱۰ میلیون نفر از مردم سئول در ۳۰ دقیقه اول حملات هسته ای نمی میرند. راه حل نظامی در اینجا چاره ساز نیست.

بنن در پایان اظهاراتش موضوع جنگ تجاری چین و آمریکا را پیش کشید و نسبت به از دست دادن موقعیت ابرقدرتی آمریکا در برابر پرجمعیت ترین کشور جهان هشدار داد و گفت: ما در جنگ اقتصادی با چین هستیم. این موضوع در ادبیات آن ها است و از گفتن آن خجالت نمی کشند. یکی از ما در ۲۵ تا ۳۰ سال آینده یک هژمون (قدرت غالب) خواهد بود. در صورتی که ما این مسیر را طی کنیم آن ها (هژمون) خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: