دبیر علمی همایش انجمن داروسازان ایران:

آسیب‌های قلبی - عروقی در کمین مصرف‌کنندگان داروهای ضددرد

کدخبر: 2109863

دبیر علمی شانزدهمین همایش انجمن داروسازان ایران گفت: رشد مصرف داروهای گروه اعصاب و روان از میانگین داروهای دیگر بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر عباس کبریایی‌زاده در ارتباط با برگزاری شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران به تغییر در الگوی زندگی بشر اشاره کرد و گفت: شهرنشینی امروز بر زندگی ما حاکم شده و ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین و حدود ۳۰ درصد روستانشین بوده در حالی که ۴۵ سال قبل این قضیه کاملاً برعکس بوده است.

وی افزود: این موضوع آسیب‌پذیری سیستم اعصاب را به همراه داشته و متأسفانه بیماری‌های اعصاب و روان در حال رشد است به طوری که داروهای این گروه از بیماری رشد مصرف آن از میانگین داروهای دیگر بالاتر است.

دبیر علمی شانزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران به ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های اعصاب و روان در این همایش اشاره کرد و گفت: پانل‌های آموزشی نیز در این زمینه برگزار خواهد شد.

کبریایی‌زاده در ادامه، گفت: داروهای ضددرد نیز در کشور غیرمنطقی مصرف می‌شود و متأسفانه ما ایرانی‌ها صبر و تحمل درد را نداریم در حالی که درد بیماری نیست بلکه یک علامت بوده و نباید بلافاصله آن را سرکوب کرد.

وی گفت: آسیب‌های عصبی، کلیوی و قلبی و عروقی عوارض جانبی مصرف داروهای ضددرد است بنابراین این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سندیکای تولیدکننده دارو در کشور اضافه کرد: مشکل خواب و اختلالات آن نیز امروزه در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته در حالی که بی‌خوابی و بدخوابی باید سوای از هم در نظر گرفته شوند و عامل‌های آن به خوبی تشخیص داده شود تا بتوان اقدامات مناسب را برای حل آن انجام داد.

کبریایی‌زاده گفت: آخرین اقدام برای اختلال خواب دارو است و ما تلاش کردیم در این کنگره مباحث مربوط به اختلال خواب را برای شرکت‌کنندگان مطرح کنیم.

وی به موضوع مواجهه با الکل و اعتیاد اشاره کرد و گفت: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی بوده که وابسته شدن جسمی و روانی فرد را به همراه دارد و امروزه مافیای اقتصادی در جهان نیز پشت آن قرار دارند و مرتب نیز نوآوری در آن صورت می‌گیرد.

دبیر علمی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران، خاطرنشان کرد: مواد مخدر خورنده سلول‌های عصبی است و زمانی که سلول عصبی آسیب ببیند احتمال ترمیم و برگشت آن حدود صفر است که موضوع اعتیاد نیز در کنگره تلاش شده مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: