معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران خبر داد

اجرای طرح شناسایی و آموزش اولیای نوآموزان دیرآموز

کدخبر: 2109866

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از اجرای برنامه مداخله بهنگام در طرح سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی با هدف شناسایی و آموزش اولیای نوآموزان دیرآموز در سراسر استان خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد احسانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در خصوص طرح شناسایی و آموزش اولیای نوآموزان دیرآموز، اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه، شناسایی به موقع نوآموزان دیرآموز جهت پیشگیری از مشکلات یادگیری است.

وی افزود: تسهیل فرآیند آموزش، تقویت تعامل اجتماعی، آگاهی بخشی به مربیان و خانواده ها در خصوص نحوه برخورد و تعامل با این دانش آموزان و همچنین استفاده از خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره از دیگر ویژگی های مهم این طرح است.

احسانی با اشاره به اینکه سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در نواحی 1 و 2 شهرری برگزار شد، تأکید کرد: با توجه به دستاوردهای مهم آن از جمله بالا رفتن کیفیت یادگیری این دسته از کودکان و ایجاد رضایت در خانواده ها، اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی با همکاری اداره استثنایی به شناسایی و پوشش 100 درصدی مراکز پیش دبستانی اقدام کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: اولیای نوآموزان پیش دبستانی بهتر است، جهت بهره مندی از این خدمات، از ثبت نام فرزندان خود در مراکز پیش دبستانی غیر مجاز و خارج از حوزه آموزش و پرورش پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: نوآموزان ثبت نام شده در مراکز پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری می توانند در طول ایام تابستان جهت استفاده از خدمات تخصصی و مشاوره ای به پایگاه های سنجش دایر در سطح استان مراجعه کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: