«جاسوئیچی هوشمند» با هدف بازیابی وسایل مفقودی اختراع شد

کدخبر: 2109874

«جاسوئیچی هوشمند» قابلیت مدیریت اموال شخصی به منظور اشراف نظر بیشتر اشخاص روی ابزار و وسایلشان را دارد که توسط مخترعان کشورمان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ جاسوئیچی هوشمند طوری طراحی شده که احتمال بازیابی وسیله بعد از مفقود شدن را بسیار بالا می برد؛ نحوه کار با آن به این صورت است که بر روی جاسوئیچی مذکور کدی منحصر به فرد درج شده که در پایگاه داده نرم افزاری واسط در فضای ابری، تحت مالکیت دارنده جاسوئیچی ثبت شده است.

در صورت ارسال آن کد توسط یابنده به سامانه پیامکی که شماره آن بر روی جاسوئیچی درج شده است، مالک وسیله به وسیله پیامکی که شماره یابنده در آن موجود است از یافته شدن آن مطلع شده و می تواند با یابنده تماس بگیرد.

در ساخت جاسوئیچی مذکور از سرکلیدی جنس PVC با ضخامت 760 میکرون و با ابعاد 28.5 در 54 میلیمتر استفاده شده که به صورت دورگرد و همراه با سوراخ آویز به قطر پنج میلیمتر پانچ شده است.

در یک طرف سرکلیدی اطلاعات سامانه و کد منحصر به فرد، و در طرف دیگر آن طرحی تزئینی چاپ می شود؛ نرم افزار واسط طبق عملکرد سطح نارنجی فرآیند مخابره خودکار وضعیت اضطراری از طریق پیام کوتاه این کار را به انجام می رساند.

همراه جاسوئیچی هوشمند، کارتی حاوی دو کد موجود است که یکی از آنها همان کد منحصر به فرد درج شده بر یک طرف جاسوئیچی بوده و عدد دیگر که همراه با روکش امنیتی (اسکرچ) است؛ عدد 16 رقمی است که کاربر با ارسال آن به سامانه پیامکی طراحی شده، وسیله خود را فعالسازی یا غیر فعال می کند.

همانطور که گفته شد سامانه پشتیبان این جاسوئیچی، دارای دیتابیس از نوع mysql بوده که از طریق متد Post و با روش Webhook به پنل پیامکی متصل شده است؛ سامانه پشتیبان این جاسوئیچی نیز با زبان php طراحی شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: