رییس سازمان حج و زیارت:

محدودیت تردد برای همه کشورها/ازدحام در خیابان های مکه طبیعی است

کدخبر: 2110047

رییس سازمان حج و زیارت گفت: محدودیت هایی که طبق روال همه ساله از سوی عربستان در مکه مکرمه اعمال و موجب ازدحام در خیابان ها می شود، برای همه کشورها یکسان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محمدی پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری نخستین دعای پرفیض کمیل که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد، به خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: بر اساس بخشی از این محدودیت ها که به طور مثال از پنجم ذی الحجه آغاز خواهد شد، حمل و نقل عادی به طور کامل تعطیل می شود که این موضوع به طور یکسان برای تمام کشورهای حاضر در مناسک حج اعمال می شود .

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی حج تمتع بسیار سخت و فشرده است، اظهارکرد: تمام تلاش کارگزاران حج معطوف به این است که این سختی را زائران احساس نکنند .

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اجماع کارگزاران اجرایی و خادمان ضیوف الرحمن این است که شبانه روز تلاش کنند تا زائران ایرانی به هیچ عنوان این سختی ها را احساس نکنند، البته ممکن است در برخی موارد جلوه هایی از این تلاش ها به دلیل محدودیت های یکسان میزبان برای همه کشورها، با مشکلاتی مواجه شود که این موضوع جدیدی نبوده و مطابق روال همه ساله است .

محمدی اظهار کرد: از اینکه حجاج ایرانی هم در فضای معنوی حج امسال حضور دارند، احساس غرور و خوشحالی می کنیم بخصوص اینکه طبق روال قبل می توانند برنامه های معنوی خودشان را دنبال کنند .

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به اینکه جمعیت ما نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است، همچنان با شور و نشاط برنامه ها ادامه پیدا کند و این حج توفیقی برای استمرار حج های بعدی باشد .

محمدی با بیان اینکه آرزوی ما رضایت کامل حجاج است، افزود: امیدواریم همه حجاج ایرانی با لبخند رضایت و توام با سلامتی به میهن اسلامی بازگردند .

عملیات انتقال ۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی برای شرکت در مناسک حج تمتع که از ۸ مردادماه آغاز شده است، تا سوم شهریورماه ادامه دارد .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: