گلوله باران مواضع داعش در راس بعلبک و بقاع/ حضور ژنرال عون در مقر فرماندهی عملیات

کدخبر: 2110194

ارتش لبنان دور تازه عملیات علیه تروریست‌ها در مرز این کشور با سوریه را زیر نظر ژنرال میشل عون رئیس جمهور این کشور آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، درپی آغاز عملیات ارتش لبنان علیه تروریست ها، واحدهای توپخانه، موشک انداز و بالگردهای ارتش از بامداد امروز گلوله باران مواضع آنها را در دستور کار قرار دادند.

مواضع تروریست های داعش در جرود راس بعلبک هم اکنون زیر آتش نیروهای ارتش لبنان قرار دارد.

ارتش همچنین هم اکنون از دشت الفاکهه و راس بعلبک مراکز عناصر مسلح در جرود را زیر گلوله باران سنگین توپخانه ای خود قرار داده است.

نیروهای ارتش لبنان هم اکنون از پنج محور به سمت مراکز استقرار گروه تروریستی داعش به پیشروی خود ادامه می دهد.

حضور ژنرال عون در مقر فرماندهی عملیات

ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز امروز با فرمانده جبهه عملیات در جرود راس بعلبک و القاع تماس گرفت و از تلاش های نظامیان لبنانی در نبرد با تروریست ها ستایش کرد.

وی در این تماس تلفنی به نیروهای ارتش لبنان گفت که "منتظر پیروزی شما هستیم".

ژنرال عون همچنین برای آگاهی نزدیک از روند عملیات در جبهه جرود راس بعلبک و القاع در مقر فرماندهی ارتش در وزارت دفاع حضور یافت.

وی در این دیدار نقشه عملیات علیه تروریست ها را با فرماندهان نظامی مرور کرد.

عملیات حزب الله و ارتش سوریه در آنسوی مرز

همزمان با عملیات ارتش لبنان در جرود راس بعلبک و القاع در مرز لبنان با سوریه، حزب الله لبنان و ارتش سوریه نیز عملیات خود علیه تروریست های داعش را از سوی دیگر مرز مشترک سوریه با لبنان در منطقه قلمون غربی آغاز کردند.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان گفت: حزب الله و ارتش سوریه در آغاز عملیات خود دشت مسعود و دشت ابوخضیر در جرود الجراجیر را به کنترل خود در آوردند.

حزب الله و ارتش سوریه همچنین مناطق شعبه سرور، قبر العرسالی و خربه العلیه در جرود قاره را در راستای این عملیات به کنترل خود در آوردند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ در سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای حزب الله لبنان هم اکنون درحال نبرد شدید با عناصر داعش در سمت لبنانی جرود راس بعلبک هستند.

آرزوی موفقیت جنبلاط برای ارتش لبنان

در سطح سیاسی لبنان نیز ولید جنبلاط رئیس تشکل "دیدار دموکراتیک" این کشور در پیام خود در شبکه های اجتماعی برای ارتش لبنان موفقیت کامل در عملیات آزادسازی جرود راس بعلبک و القاع از تروریست ها در راستای سلامت لبنان و نظام دموکراتیک آن آرزو کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: