سران کاتالونیا:

حمله بارسلونا تاثیری بر روند استقلال کاتالونیا نخواهد داشت

کدخبر: 2110205

رهبران کاتالونیا بر این باورند که حمله اخیر تروریستی در شهر بارسلونا تاثیری بر طرح آنها برای برگزاری همه پرسی استقلال از اسپانیا نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که رهبران کاتالونیا قصد دارند در ماه اکتبر همه پرسی استقلال از اسپانیا را برگزار کنند، رهبران این منطقه تاکید کرده اند که حمله تروریستی در شهر بارسلونا تاثیری بر برگزاری این همه پرسی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش در حمله تروریستی عصر پنجشنبه در این شهر حداقل 13 نفر بر اثر برخورد خودرو با جمعیت، جان خود را از دست داده اند. در یک حمله دیگر در منطقه کامبریلز کاتالونیا یک زن کشته شده است. پلیس اعلام کرده است که 5 مظنون تروریست را به هلاکت رسانده است.

این حملات در شرایطی به وقوع پیوسته است که تنش ها بین مادرید و بارسلونا بر سر همه پرسی اول اکتبر بالا گرفته است. دولت مرکزی اسپانیا قصد دارد از طریق دادگاه ها مانع برگزاری این همه پرسی شود. دولت اسپانیا بر این باور است که برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا مغایر با قانون اساسی است.

کارلس پویگدمونت رهبر کاتالونیا در یک مصاحبه رادیویی از احزاب سیاسی کاتالونیا خواست تا پس از حملات تروریستی اخیر به واقعیت بازگردند. وی در سخنانی گفت: مقابله با تهدیدات تروریستی و همدردی با قربانیان این حملات، مهمترین اولویت ما خواهد بود. ما تنها شهر یا اولین شهر در اروپا نیستیم که هدف این کشتار قرار گرفته ایم.

وی در عین حال افزود: نقشه راه به سوی استقلال کاتالونیا به واسطه این حملات از مسیر خارج نخواهد شد.

کاتالونیا سالهاست که برای استقلال از اسپانیا تلاش می کند. 9 نوامبر 2014 میلادی حدود 80 درصد مردم کاتالونیا در یک همه پرسی غیر الزام آور خواستار جدا شدن این ایالت از اسپانیا شدند. البته دولت اسپانیا برگزاری این همه پرسی را غیرقانونی ارزیابی کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: