صالحی در صحن علنی مجلس:

برنامه‌هایم متکی به اسناد بالادستی و برنامه ششم است/ بهبود نسبی اقتصادی بخش هنر در دور یازدهم

کدخبر: 2110220

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای ما در دوره دولت یازدهم بهبود نسبی اقتصادی بخش هنر بوده است، گفت: برنامه‌هایمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم متکی بر اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جلسه رای اعتماد کابینه دوازدهم در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: فرهنگ هنر و ادب، دین مداری توحیدی، اخلاق و معنویت و مهر و معرفت اهل بیت (ع) گوهر هویت ایران هستند و همه اهل بیت (ع) و همه اقوام و مذاهب که در ایران زندگی می کنند با این سه ضلع پیوند دارند و هر برنامه اجتماعی برای ایران که اگر با این سه ضلع که گوهر هویت ایران است نسبت برقرار نکند ابتر و ناکارآمد خواهد بود.

وی در ادامه افزود: گسترش اعتمادسازی ها میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولت و وزارت فرهنگ، گسترش کمی و کیفی پاره ای از محصولات فرهنگی و هنری، بهبود نسبی اقتصاد هنر در برخی حوزه ها، تقویت نقش نهادهای صنفی و واگذاری پاره ای از امور به صنوف و بخش خصوصی و شفافیت بیشتر در حمایت ها از جمله اقدامات مثبت ما در وزارت فرهنگ دولت یازدهم است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برنامه های اینجانب متکی به اسناد بالادستی، برنامه های فرهنگی دولت و برنامه ششم توسعه است، برای ارائه برنامه هایمان نیز تمامی اسناد بالادستی مورد مطالعه دقیق قرار گرفت.

صالحی تاکید کرد: برنامه من سه هدف صیانت و تعالی هویت، حمایت از محصولات فرهنگی و هنری، دیپلماسی فرهنگی را دنبال می کند، این سه هدف نیز هفت عرصه را در بر می گیرد که شامل هنر و ادبیات، مناسبات و اقوام، صنایع فرهنگی، مصرف فرهنگی، مناسبات ادیان و مذاهب و موارد دیگر می شود.

وی گفت: با بررسی موانع و فرصت های حوزه فرهنگ و هنر به 14 مساله رسیدیم و این 14 مسله نیز به 46 برنامه تبدیل شد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: