خادمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت:

آقای زنگنه! لطفا من بعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید

کدخبر: 2110283

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:۲۸ درصد برنامه های زنگه با اسناد بالا دستی انطباق دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه 28 مرداد ) قوه مقننه در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت:طی چهار سال گذشته ده ها بار در رسانه ها مطرح شد که وزارت نفت 50 میلیارد دلار بدهکار است.

وی ادامه داد: این میزان بدهی یعنی 50 میلیارد دلار وام بدون بهره برداری و اجرایی کردن پروژه های اساسی به وزارت نفت داده شده است. 50 میلیارد دلار فاینانس داخلی بدون بهره به وزارت نفت داده شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با خطاب قرار دادن وزیر نفت، افزود: با بخشی از این منابع مالی فازهای 12، 15 و 16 پارس جنوبی تا شهریور 92، حدود 93 درصد پیشرفت، داشته است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: با 50 میلیارد وام دریافت شده از سوی وزارت نفت، فازهای 17 و 18، 85 درصد و فازهای 19، 20 و 21 بیش از 66 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و یک سال پس از حضور حضرتعالی با همت شما و همکارانتان تکمیل و باعث شد برداشت از مخازن مشترک پارس جنوبی برای اولین بار برابر یا بیشتر از قطر شود.

خادمی با بیان اینکه مردم محروم و بی کس شهرستان های ایذه و باغملک با عبور 200 کیلومتر رودخانه کارون در دل خود بیش از 20 سال است آب شرب ندارد، اظهار داشت: 20 سال است که همه دولت ها آمدند و رفتند و نتوانستند 300 میلیون دلار فایناس داخلی یا خارجی دهند تا مردم مجبور به کوچ نشوند. امیدوارم با دست مبارک تان بهره برداری از این پروژه را کلنگ زنی کنید.

وی با اعلام اینکه آمار اعلام شده تولید و صادرات نفت قبل و بعد از تحریم بزرگ نمایی بیش نیست، ادامه داد: به عنوان یک کارمند وزارت نفت با 30 سال سابقه و دهها سال مدیر عامل شرکت های نفتی و نایب رییسی کمیسیون انرژی مجلس، مردم ایران خدمت شما عرض می کنم افزایش تولید نفت نداشته ایم بلکه برگشت به تولید را داشته ایم.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: اگر بخواهیم موضوع را ساده توضیح دهیم دقیقا مثل این است که تصمیم گرفته ایم به مسافرت بروید شیر آب و گاز را می بندید، پس از بازگشت از مسافرت شیر آب و گاز را باز می کنید، همین. گر چه برای اینکه چاه های صدمه نمی بینند و از تولید نیفتند، تولید چرخشی از چاه های خواهیم داشت که کاری روتین است که در شرایط عادی هم انجام می شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه تحریم ها ما را متوقف کرد و نتوانستیم تولید در دسترس را بفروشیم، اظهار داشت: با همت دولت، تیم دیپلماسی و نظام، تحریم ها برداشته شد و چاه ها را باز کردیم و فروختیم. از تیم دیپلماسی، رئیس جمهور و دکتر ظریف باید تشکر کرد. آقای ظریف در اینجا مظلوم واقع شدند. پس بزرگترین دستاورد وزارت نفت آن هم با وزیری قوی با سه دهه وزارت نباید فقط متاثر از دیپلماسی وزارت امور خارجه، تیم مذاکره کننده، نظام و رییس جمهور باشد و عملا نباید بازگشت به تولید و قبل از تحریم را به حساب وزارت نفت گذاشت بلکه باید به حساب نظام، وزارت خارجه، رییس جمهور و بقیه گذاشت که چنین فضایی ایجاد شد تا اجازه فروش را به ما دادند.

خادمی با نقد برنامه پیشنهادی وزیر نفت ادامه داد: این برنامه همان برنامه سال 92 است که معاونت نظارت مجلس این برنامه را مورد بررسی و گزارش داده است که آمایش سرزمینی و ده ها مورد دیگر در آن دیده نشده است و فقط 28 درصد برنامه های پیشنهادی با احکام و اسناد بالادستی انطباق دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: جناب مهندس، فرمودید در سال 94 در بنزین خودکفا می شویم اما روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد می شود، گفتید مدیریت مصرف سوخت را سامان می دهید اما نه تنها سامان ندادید که میزان مصرف بنزین به بیش از 80 میلیون لیتر در روز رسید، گفتید تا سال 96 و در شرایط تحریم می توانید تولید نفت و میعانات گازی را به 5.7 میلیون بشکه برسانید ولی نشد، گفتید پرونده پارس جنوبی را در پایان دولت یازدهم می بندید ولی نبستید، گفتید ژنرال ها را جایگزین گروهبان ها می کنید ضمن ایراد به این ادبیات که در صنعت جایگاهی ندارد و از فرد بزرگی مثل شما انتظار نمی رود اما هر شش معاون و قائم مقام شما استعفا دادند و رفتند.

وی ادامه داد: شاید منظور از ژنرال ها همان تعداد زیادی نماینده بازمانده در انتخابات مجلس باشد که هیچ تخصصی هم متناسب با وزارت نفت ندارند، البته تعدادی دیگر هم منتظر استخدام در سه سال آینده هستند و هم اکنون در تهیه مقدمات به سر می برند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آقای مهندس لطفا من بعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید تا نمایندگان مجلس به رسالت ذاتی و نظارتی خود ادامه دهند و به فکر مردم محروم باشند. رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه لطفا جلوی این مفسده و رانت دو طرفه را بگیرید. اگر امید به استخدام ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می کردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: