محمدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت:

خروج نیروهای با تجربه و ورود نیروهای غیر متخصص معضل وزارت نفت است

کدخبر: 2110284

نماینده مردم رفسنجان و انار در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: وزارت نفت با دو معضل خروج نیروهای با تجربه و وجود نیروهای غیرمتخصص که با هدف ایجاد اشتغال جذب وزارت نفت شده اند، مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: انتظار می رفت پس از کسب موافقت مراجع ذی صلاح در خصوص قرارداد های جدید نفتی، حجم سرمایه گذاری ها در میادین مشترک افزایش یابد اما این موضوع به آن صورت که باید انجام می شد، پیش نرفت؛ در حالی که همسایگان ما با سرعت بیشتر در حال بهره برداری از میادین مشترک هستند.

وی با بیان اینکه چرا از سرمایه های در گردش مردم در صنعت نفت استفاده نمی کنیم، اظهار داشت: در خصوص افزایش ضریب استخراج از میادین به نظر می رسد که این موضوع در اولویت شرکت های داخلی نیست. چه برنامه ای برای اقتصاد مقاومتی و افزایش توان مهندسی شرکت های داخلی دارید.

محمدی ادامه داد: در بند ۱۳ برنامه پیشنهادی در جهت مقابله با ضربه پذیری درامد حاصل از فروش نفت و گاز تاکید شده، آیا منظور چند کشور محدود است؟

نماینده مردم رفسنجان یادآور شد: درحالی که افکار عمومی خاطرات خوشی از حضور بخش خصوصی در فروش نفت ندارند، در برنامه پیشنهادی بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پیشنهادی بر حمایت از تاسیس شرکت های خصوصی در زمینه اکتشاف، تحقیقات و ... تاکید شده است، گفت: آیا بهتر نیست بجای تاسیس شرکت های جدید، از شرکت های قبلی فعال در این حوزه حمایت شود؟ همچنین بر افزایش ضریب بازیافت نیز اشاره شده است، اما چه برنامه ای برای این حوزه تدوین شده است.

محمدی با بیان اینکه در برنامه وزیر پیشنهادی به افزایش صادرات گاز تاکید شده است، گفت: با توجه به روند صعودی مصرف گاز در کشور آیا گازی برای صادرات باقی می ماند؟

نماینده مردم رفسنجان با اشاره به اجرای طرح های بهینه سازی مصرف سوخت، اظهار داشت: اجرای چنین طرح های به تنهایی از عهده وزارت نفت بر نخواهد آمد و نیاز به همراهی با سایر وزارتخانه ها دارد.

وی افزود: صنعت نفت با دو مشکل اساسی خروج نیروهای با تجربه و وجود نیروهای غیرمتخصص که با هدف ایجاد اشتغال جذب وزارت نفت شده اند، مواجه است.

محمدی تاکید کرد: چگونه با این مشکلات می خواهید ساختار وزارت نفت را کارآمد کنید. وضعیت نیروی انسانی و نارضایتی کارکنان وزارت نفت از باب معیشت و حقوق افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به تمام مناطق کشور، گفت: گازرسانی قرار بود به روستاها و مناطق محروم انجام شود، اما هنوز بسیاری از استان های جنوب شرق به هر دلیلی فاقد گاز هستند و عدالتی در اجرای این طرح نبوده است.

محمدی در پایان با تاکید بر اینکه هنوز شاهد واردات برخی از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت هستیم، گفت: با صادرات نفت خام فرصت های شغلی که در کنار می تواند در صنایع تبدیلی ایجاد شود، از بین خواهد رفت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: