قره‌خانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت:

الگوی جدید قراردادهای نفتی از جمله دستاوردهای زنگنه بوده است

کدخبر: 2110290

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، تغییر مدل قراردادهای نفتی به IPC را از جمله دستاوردهای مدیریت زنگنه در وزارت نفت خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس در جلسه علنی عصر امروز مجلس و در موافقت با بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره چهار ساله اخیر وزارت وی اظهار داشت: در زمستان سال ۸۶ و در سرمای بی‌سابقه آن مقطع، دولت ترکمنستان با قطع جریان گاز، باج‌خواهی افزایش قیمت را شروع کرد که متأسفانه این باج نیز داده شد، اما در سال ۹۵ و در سرمای بیشتر که مجدداً همین کار را کرد، آقای زنگنه با تشکیل جلسه با نمایندگان شمال، وعده انتقال گاز عسلویه به شمال کشور را داد که در تیرماه ۹۶ این اتفاق افتاد.

وی افزود: در شروع کار زنگنه، سهم ایران از پارس جنوبی روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب گاز بود اما با افتتاح فازهای بعدی پارس جنوبی از جمله فاز ۲۰ و ۲۱، سهم ایران به ۵۷۵ میلیون مترمکعب در روز برابر با قطر افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح «فریز» نفتی و کاهش تولید نفت برای جلوگیری از انتفاع ایران از عواید برجام خاطرنشان کرد: آقای زنگنه با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی نفتی، طرف مقابل را مجبور کرد که تولید ایران را در سطح همان دو میلیون بشکه نفت بپذیرد.

قره‌خانی با اشاره به تغییر مدل قراردادهای نفتی از EPC و EPCF به IPC در دوره وزارت زنگنه عنوان کرد: در این مدل مؤلفه‌هایی همچون استفاده از توان داخلی و اصول رازداری و محرمانگی رعایت شده است.

این نماینده مجلس، برقرار شدن مجدد سوآپ نفتی را یکی دیگر از دستاوردهای چهار سال اخیر حضور زنگنه در وزارت نفت توصیف کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: