ابطحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت:

وزارت نفت در سال ۹۲ قرارداد چینی ها در آزادگان را شبانه لغو کرد

کدخبر: 2110291

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی نفت گفت: چرا در سال ۹۲ تصمیم گرفتید پول خوراک پتروشیمی ها را با ارز مبادلاتی در نظر بگیرید و به طور شبانه قرارداد با چینی ها در آزادگان را لغو کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جواد ابطحی در مخالفت با وزیر پشنهادی نفت گفت: وقتی مدیریت خصوصی و دولتی در یک جا شریک شود ظن فساد می آورد. نمی توان به مدیریت دولتی گفت خودتان بودجه تامین کنید بنابراین گره اصلی فسادهای نهادینه شده عدم توجه به تعارض منافع است.

وی افزود: اصل ۱۴۱ قانون اساسی می گوید رئیس جمهور و معاونانش نمی توانند بیش از یک شغل داشته باشند که در این صورت خلاف است از جمله مدیریت یا هیئت مدیره در شرکت های خصوصی، ما یک باشگاه نفت ایرانیان داریم بگویید خودتان و وزرایتان و معاونانتان آنجا چه می کنید. نمی شود هم مدعی و هم مدعی العلیه یک وکیل داشته باشد این فساد آور است.

ابطحی ادامه داد: راجع به اینکه آقای وزیر گفتند اینجا جای گروهبان ها نیست بگویند که ۲۷ ساله معاون و ۳۰ ساله وزیر شدید، شما از کی ژنرال شدید، باید به جوانان ما میدان داده شود. فارغ التحصیلان نفت پشت درهای بسته هستند.

این نماینده مجلس گفت: من درباره قرارداهای ای پی سی بحث نمی کنم. چرا در سال ۹۲ تصمیم گرفتید پول خوراک پتروشیمی ها را با ارز مبادلاتی در نظر بگیرید و به طور شبانه قرارداد چینی ها در آزادگان را لغو کنید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: