نامه حسین علیزاده به بهروز غریب‌پور درباره اپراهای عروسکی:

نظر شخصی مرا به عنوان بی‌احترامی به هنر و شایستگی خود تلقی نکنید

کدخبر: 2110313

حسین علیزاده آهنگساز در نامه‌ای به بهروز غریب‌پور نسبت به برخی از شبهات پیش آمده پس از سخنانش در نشست خبری آلبوم «غمنومه فریدون» توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز در نامه ای به بهروز غریب پور به برخی از حاشیه ها و شبهاتی که که در نشست خبری آلبوم «غمنومه فریدون» پیرامون تئاتر عروسکی و آثار این کارگردان مطرح تئاتر به وجود آمد، توضیحاتی را ارائه داد.

در نامه حسین علیزاده به بهروز غریب پور آمده است:

«دوست دیرینه و هنرمند بزرگ جناب آقای بهروز غریب پور با سلام های گرم...مطلبی را از شما در ارتباط با سوءتعبیر از یک پاسخ در جمع خبرنگاران محترم خواندم که به نظرم بهتر آمد چند سطری بنویسم.

غریب پور عزیز؛ نه تنها من بلکه تمام هنرشناسان ایران و جهان به نقش شما در هنر تئاتر و تئاتر عروسکی و نیز مدیریت شایسته هنری تان که زبانزد خاص و عام است، واقفند. البته که ستایش از آن نیز نیاز به جایگاهی نداشته و ندارد.

در روز واقعه در مورد اسطوره های ادبی و هنری سئوالاتی مطرح شد و سخنانی به میان آمد که اینجانب کاملا از موضع شخصی و شاید هم کج سلیقگی عنوان کردم که مثلا مولانا، حافظ، خیام در قالب هیبت آدمی نمی گنجند و در عالم خیال اگر شخصی مدعی شد من حافظ یا مولانا هستم برایمان باورش سخت خواهد بود چراکه همواره برای اسطوره ها هیبتی فراتر و والاتر از هیبت انسان قائل هستیم.

شاید این جمله من پر جسارت بوده که باور اسطورها در قالب عروسک نیز سخت تر می نماید که البته جواب درست این است که هنر می تواند همه ناممکن ها را ممکن کند. در عین حال این مطلب نیز عنوان شد که اگر عدم محدودیت ها نبود و شرایط و امکانات دیگری همچو ممالک دیگر جهان در پهنه سرزمین مان وجود داشت، اپراهایی نیز می توانست در اشکال غیر عروسکی خلق شود.

به هر روی دوست عزیز؛ اینجانب همواره قدردان شما بوده ام و امید که نظر شخصی مرا به عنوان بی احترامی به هنر و شایستگی خود تلقی نفرمایید. با دوستی و احترام. حسین علیزاده. ۲۸ مرداد ۱۳۹۶»

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: