مختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

بیطرف در برنامه پیشنهادی اشاره ای به برنامه ششم توسعه نکرده است

کدخبر: 2110329

نماینده حوزه انتخابیه آبادان در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بار دیگر تاکید می کنم که آقای بیطرف در برنامه پیشنهادی خود هیچ اشاره ای به برنامه ششم توسعه نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مختار نماینده حوزه انتخابیه آبادان در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو در چهارمین روز بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم گفت: آقای بیطرف به عنوان یک مسئول بلند پایه در امور آب وزارت نیروی دولت های پنجم و ششم و پس از آن در اجرایی کردن طرح های عمرانی و به عنوان وزیر نیرو در دولت های هفتم و هشتم حضور داشتند که نتیجه آن اقدامات ایشان در طی دوران یاد شده منجر به طرح های ناموفق که مخرب محیط زیست هم بوده اند، شده است.

وی ادامه داد: همچنین برخی مشکلات اساسی در بحث سدسازی و همچنین تهدید اساسی آثار باستانی از برخی دیگر از اقدامات شما در دوران تصدی مسئولیت تان بوده است. شما در دیدار خود با فراکسیون امید هم صادق نبودید و باید این نکته را لحاظ کنیم که اساس رای اعتماد به وزرا بر اساس میزان صداقت شما با نمایندگان است اما متاسفانه جنابعالی صداقت خود را زیر سئوال بردید.

مختار با بیان اینکه حاصل خشک شدن برخی از رودخانه ها بر اثر بی تدبیری مسئولان گردوغباری است که امروز شاهد آن هستیم. یکی از عوامل ایجاد ریزگردها سیاست های مدیریتی غیرحرفه ای جنابعالی است و این سئوال را امروز من از شما می پرسم که آیا در برنامه ششم توسعه، وزارت نیرو مکلف به مهار کردن ریزگردها نشده است.

نماینده حوزه انتخابیه آبادان گفت: مسئولین توجه داشته باشند که با امکاناتی که دولت در اختیار آنها قرار می دهد تنها به فکر آسفالت کردن محل زندگی خودشان نباشند چرا که این خدمت نیست بلکه خیانت به کشور است.

وی تصریح کرد: شما در برنامه خود چه راهکاری را برای مهار کردن آبهای مرزی پیشنهاد کرده اید؟ در کشور ما تنها 6 درصد آبهای مرزی وجود دارد که مهار کردن آنها امری واجب است. همچنین تغییر مرز جغرافیایی به دلیل مهاجرت های اجباری در برخی از شهرهای کشور، از بین رفتن کیفیت رودخانه ها و برخی دیگر از مسائلی که در حوزه وزارت نیرو قابل بحث است از جمله چالش هایی است که آقای بیطرف با آن در 4 سال آینده دست به گریبان است و این سئوال امروز مطرح است که اگر این مسائل در دوران مدیریت ایشان به خوبی اداره شده بود پس چرا امروز کشور با این مشکلات روبرو است.

مختار افزود: آزموده را آزمودن خطاست. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرده ایم که در تصمیم گیری مسائل مهم علیرغم تعلقات سیاسی از حقوق حیاتی مردم دفاع کنیم. بار دیگر تاکید می کنم که آقای بیطرف در برنامه پیشنهادی خود هیچ اشاره ای به برنامه ششم توسعه نکرده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: