گمرک بخشنامه کرد

صادرات میوه از ۱۵ آبان با شرایط خاص/صادرات فله‌‎ای با لنج چوبی ممنوع شد+جدول

کدخبر: 2110377

بر اساس بخشنامه گمرک، خروج محموله های صادراتی میوه و تره بار از نیمه آبان ماه سال جاری تنها با رعایت بسته بندی‌های مصوب صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس بخشنامه های وزارت صنعت و گمرک ایران از نیمه آبان ماه سال جاری محموله های صادراتی صرفا با رعایت بسته بندی درج شده در جدول زیر اجازه خروج از کشور به منظور صادرات را خواهند داشت. همچنین حمل زمینی و دریایی محموله های یاد شده به مقصد کشورهای خریدار صرفا با کانتینرهای یخچالی و شناورهای سردخانه دار امکان پذیر خواهد بود.

این جدول شامل شرایط بسته بندی برای 23 نوع میوه و تره بار مختلف میباشد. پیش از این صادرات محصولاتی مانند هندوانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت فله ای و به کمک لنجها با حواشی همراه شده بود که در حال حاضر این محصول تنها با استفاده از کارتن، سبد، باکس چوبی و یا فله ای صرفا در کانتینرهای یخچال دار صورت خواهد گرفت.

شرایط مصوب بسته بندی سیب زمینی و پیاز، گوجه فرهنگی، سیب درختی، خیار، فلفل دلمه، کاهو،کلم، کرفس، کیوی، سیر، زردآلو و گیلاس، پرتقال ، لیمو شیرین، هندوانه، لیموترش، انگور، خرمالو، گلابی و انار جهت صادرات در جدول زیر قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: