بارزانی: کردها از تکرار تجربه‌های شکست خورده خسته شده‌اند

کدخبر: 2110392

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که تجربه های شکست خورده در عراق باعث حرکت اقلیم کردستان به سمت برگزاری همه پرسی استقلال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان دیدار با سلطان ابو عرابی دبیر کل اتحادیه دانشگاه های عربی تاکید کرد: مبانی مشارکت جمعی در عراق در تمام مراحلش نقض شده است. کردها از تکرار تجربه های شکست خورده خسته شده اند و به همین دلیل تصمیم گرفته اند تا همه پرسی را اجرا کرده و به سمت استقلال حرکت کنند.

وی بدون اشاره به نقش آمریکا و برخی متحدان منطقه ایش در ایجاد و گسترش گروه های تروریستی از جمله داعش در منطقه در ادامه افزود: دلایلی که باعث به وجود آمدن داعش شد همچنان پابرجاست و از بین بردن تروریسم نیازمند از بین بردن عوامل به وجود آمدن و رشد این پدیده است.

برخی احزاب اقلیم کردستان عراق در نشست مشترک خود در ۷ ژوئن ۲۰۱۷ به ریاست بارزانی اعلام کردند که در روز ۲۵ سپتامبر همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را از این کشور برگزار خواهند کرد این در حالیست که این اقدام با مخالفت کشورهای منطقه از جمله ایران و کشورهای غربی رو به رو شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: