دبیر سومین جشنواره ملی اسباب بازی:

صنعت اسباب بازی کشور ساماندهی می شود

کدخبر: 2110399

یحیی پور در اختتامیه جشنواره اسباب بازی گفت: هم مقدمات فعالیت مستمر و جدی دبیرخانه دائمی جشنواره فراهم شده و هم‌گام‌های نخست طرح سامان‌دهی صنعت اسباب‌بازی کشور برداشته شده است.

گزارش خبرنگار مهر، مناف یحیی پوردر مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی اسباب بازی که عصر امروز، ۲۸ مردادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد گفت: ما توانستیم سومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی را با رشدی چشمگیر در استقبال تولیدکنندگان برای مشارکت در برپایی جشنواره و حضور بازدیدکنندگان، طی پنج روز از سه‌شنبه ۲۴ تا شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ برگزار کنیم.

او به رشد کمی و کیفی جشنواره اشاره و بیان کرد: در جشنواره‌ سوم، شمار غرفه‌ها از ۷۱ در سال گذشته به ۱۰۴ غرفه رسیده و بی‌آن که محدودیتی ایجاد شود سهم وارد کنندگان مجاز اسباب‌بازی به کمتر از ۱۰ درصد غرفه‌های نمایشگاهی رسیده است. این سهم از نقش حمایتی جشنواره در مورد تولیدکنندگان عزیز این حوزه خبر می‌دهد. همچنین تمام تلاش ما در شورای سیاستگذاری، شورای هماهنگی و ستاد برگزاری جشنواره و دیگر بخش‌های کمک کننده بر این بود که با توجه به تجربه‌ دو دوره‌ گذشته و بهره‌مندی از توان فکری همراهان همدل و استقبال از نظرها، انتقادها و پیشنهادهای دریافتی، کیفیت فعالیت جشنواره را در حد توان ارتقا ببخشیم و از شمار کاستی‌های کار خود بکاهیم.

یحیی پور با اشاره به بخش های تازه ای که به جشنواره سوم اضافه شده بود گفت: بر این مبنا و با در نظر گرفتن رویکرد فرهنگی، آموزشی برای جشنواره، ضمن تداوم فعالیت بخش بازی‌های ایرانی و به ویژه ایجاد فرصت تجربه‌ی بازی‌های جمعی و حرکتی که این روزها در زندگی معمول آپارتمان چندان امکان تجربه‌ی آن‌ها را نداریم، محله‌ی اسباب‌بازی‌ها را با دعوت از ۹ مربی باتجربه‌ کانون از پنج استان کشور دایر شد در این غرفه، مربیان عزیز و هنرمند، عروسک‌های کوچک و ساده‌ی بومی محلی خود را پیش چشم بازدیدکنندگان و با مشارکت آنان تولید و عروسک ساخته شده را به کودکی که مهمان غرفه شده، اهدا می‌کنند. همچنین غرفه‌ مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو، فرصتی برای نگاه متفاوت به ابراز و وسایل معمول پیرامون را فراهم کرد تا نگاهی تازه به مقوله‌ بازی و سرگرمی و اسباب‌بازی بیندازیم و در غرفه‌های دیگر امکان دریافت مشاوره‌ رایگان از متخصصان کارآزموده و باتجربه در زمینه‌ی بازی و اسباب‌بازی مهیا شد.

معاون تولید کانون پرورش فکری، از تشکیل هفت کارگاه عمومی و اختصاصی در جشنواره امسال خبر داد و افزود: علاوه بر این می توان به برپایی هشت نشست علمی ـ کاربردی با مشارکت و حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی معتبر و مرتبط به عنوان بخش علمی جشنواره اشاره کرد که خوشبختانه مورد توجه و استقبال فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه قرار گرفت و همچنین از داوری آثار در سه بخش ایده بازار، طرح‌های ثبتی و مجوز تولید که تماماً بر حمایت از تولید داخلی مبتنی است. علاوه بر این امسال شماری از نوجوانان خوش فکر، علاقه‌مند و ایده‌پرداز از استان البرز که زیر نظر مهدی کافی، از مربیان کانون فعالیت می کردند با هشت فکر و طرح تازه، در بخش ایده بازار شرکت کردند. امیدوارم با چنین استقبالی، در جشنواره‌ بعدی بتوان فصلی مستقل برای طراحان نوجوان وجوان باز کرد و زمینه‌ شکوفایی استعداد و پرورش خلاقیت این گروه را بیش از پیش فراهم ساخت.

یحیی پور به تشکیل دبیرخانه دائمی برای جشنواره اسباب بازی اشاره و بیان کرد: هم مقدمات فعالیت مستمر و جدی دبیرخانه دائمی جشنواره فراهم شده و هم‌گام‌های نخست طرح سامان‌دهی صنعت اسباب‌بازی کشور برداشته و اسناد اولیه و چارچوب کار تدوین شده و امیدوارم در سال جاری با شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی کار تدوین پیش‌نویس شیوه‌نامه‌های عملیاتی، استانداردهای جامع و دیگر اسناد مورد نیاز آغاز شود و به سرانجام برسد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: