ایران ۸۷ - کره‌جنوبی ۸۱؛ آسمان‌خراش‌های ایران فینالیست شدند

کدخبر: 2110403

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال ایران موفق شد با غلبه بر کره‌جنوبی با نتیجه 87 بر 81 به فینال کاپ آسیا صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی ایران در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های کاپ آسیا به مصاف کره جنوبی رفت و توانست ٨٧ بر ٨١ حریفش را شکست دهد و فینالیست شود. آسمان‌خراش‌های ایران کوارتر اول و چهارم را 13 بر 13 و ٣٠ بر ٢٠ به سود خود تمام کردند و در کوارترهای دوم و سوم 20 بر 9 و 28 بر 16 مغلوب شدند اما در مجموع حریف خود را از پیش‌رو برداشتند.

تیم ملی ایران فردا در دیدار فینال به مصاف استرالیا خواهد رفت که در دیدار نیمه نهایی نیوزلند را برده است.

‏کوارتر اول: دفاع عالی

مسابقه با شروع طوفانی تیم ملی کشورمان آغاز شد. دفاع جانانه ملی‌پوشان اجازه کار به حریف نمی‌داد و کره‌های نمی‌توانستند موقعیتی برای خود ایجاد کنند و در طرف مقابل هم اسیر برنامه‌های ملی پوشانمان می‌شدند. کره تا دو دقیقه نخست مسابقه امتیازی نیاورده بود و هرچه می‌زد برابر دفاع خوب ایران به در بسته می‌خورد. حضور درخشان حامد حدادی در زیر سبد و فضای سازی او باعث شد تا ایران 15 بر 3 از حریفش پیش بیفتد. سرمربی کره که همان ابتدا یک وقت استراحت گرفته بود و با این اختلاف دوباره تقاضای وقت استراحت کرد تا بازیکنانش را به بازی برگرداند اما بازهم موفق نشد. حامد حدادی در 5 حمله پیاپی کره‌ای‌ها را بلاک کرد و با موقعیت سازی‌اش جمشیدی و بهنام یخچالی را در موقعیت امتیاز آوری قرار می‌داد و آنها هم فاصله امتیازی را بیشتر می‌کردند. البته کره‌ای‌ها به محض اینکه فرصتی بدست می‌آوردند شوت‌های سه‌امتیازی خود را وارد سبد ایران می کردند اما به هر حال توسط ستاره‌های کشورمان پاسخ داده می‌شد. برتری آسمان‌خراش‌ها تا پایان کوارتر نخست ادامه داشت و در نهایت تیم ملی 30 بر 13 به برتری رسید.

کوارتر دوم: کره بهتر بود

در این کوارتر مهران حاتمی تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کرد که دیگر بازیکنان هم فرصتی برای بازی داشته باشند و در طرف مقابل حریف دوباره نفرات اصلی‌اش را وارد زمین کرد و شروع بهتری داشت و توانست با استفاده از شوت‌های سه امتیازی فاصله را کاهش دهد. سه دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود و تیم ملی 30 بر 23 از حریفش پیش بود. تیم ملی در این کوارتر تمرکز بالایی در دفاع و حمله نداشت و کادرفنی تیم ملی پس از اینکه فاصله امتیازی به سه رسید ترکیب اصلی را در زمین قرار داد تا نبض بازی را تغییر دهد. کره در این کوارتر موقعیت‌های شوت‌زنی بیشتری برای خودش ساخت و ملی‌پوشان خیلی دیر به خودشان آمدند اما در نهایت توانستند دوباره فاصله امتیازی را زیاد و برتری خود را در پایان نیمه نخست حفظ کنند و کره جنوبی را 39 بر 33 شکست دهند. کوارتر دوم با نتیجه 20 بر 9 به سود کره‌جنوبی به پایان رسید.

کوارتر سوم: اوج حساسیت

نیمه دوم را آسمان‌خراش‌های کشورمان بهتر شروع کردند و فاصله امتیازی را افزایش دادند. تیم ملی در دفاع عملکرد خوبی داشت و فرصت‌های امتیازی زیادی بدست می‌آورد اما بسیاری از آنها را از دست می‌داد. در طرف مقابل اما کره‌ها از اندک موقعیت‌هایشان به خوبی استفاده می‌کردند و امتیاز می‌گرفتند. در ادامه مسابقه کره‌ای‌ها صاحب توپ و میدان شدند و از عدم تمرکز ملی‌پوشان کشورمان در دفاع استفاده و فاصله امتیازی را کمتر و کمتر می‌کردند. شوت‌های سه‌امتیازی آنها راه سبد ایران را شناخته بودند و بالاخره نتیجه بازی را 51 بر 51 برابر کردند و حساسیت مسابقه دو چندان شد. مهران حاتمی سرمربی تیم ملی با یک وقت استراحت نکات لازم را به تیم گوشزد کرد و ملی‌پوشان کمی در دفاع بهتر شدند اما بازهم کره بهتر کار می‌کرد و از ایران پیشی گرفته بود و در نهایت کوارتر سوم را 28 بر 18 به سود خود تمام کرد در پایان این کوارتر کره 61 بر 57 از ایران پیش بود.

‏کوارتر چهارم: ایران فینالیست شد

کوارتر پایانی اوج حساسیت مسابقه بود و تیم ملی کارش را بهتر آغاز کرد. شوت سه امتیازی بهنام یخچالی ایران را به بازی برگرداند و ملی‌پوشان دوباره صاحب توپ و میدان شدند. شوت سه امتیازی اوشین ساهاکیان دوباره ایران را پیش انداخت و بازی 64 بر 63 شد. دو تیم کارشان را پایاپایادامه دادند و رقابت بسیار نزدیک بود که ارسلان کاظمی با یک اسلم دانک زیبا دوباره برتری را برای ایران کرد. شش دقیقه تا پایان مسابقه باقی مانده بود و ایران 70 بر 67 از حریفش پیش بود. رقابت دو تیم در این کوارتر تا پایان نزدیک و پایاپای بود اما در نهایت تیم ملی کشورمان توانست با استفاده بهتر از موقعیت‌هایش و دفاع خوب ٨٧ بر ٨١ حریفش را مغلوب کند و فینالیست شود. کوارتر پایانی نیز با نتیجه ٣٠ بر ٢٠ به سود ایران تمام شد.

ایران در دیدار نهایی فردا به مصاف استرالیا خواهد رفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: