وزیر خارجه کاتالونیا: مهاجران مقصر حادثه بارسلون نیستند

کدخبر: 2110483

وزیر خارجه منطقه خودمختار کاتالونیای اسپانیا تاکید کرد مهاجران مسئول آنچه در شهر بارسلون رخ داد، نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک؛ «رائول روموا»، وزیر امور خارجه منطقه کاتالونیا ، تاکید کرد مهاجرت و روح هم زیستی از ارکان اصلی هویت کاتالونیا هستند. کاتالونیا و به ویژه بارسلون، مکانی برای هم زیستی مسالمت آمیز فرهنگی است. ما تاکنون پذیرای ده ها هزار نفر بودیم که از مناطق مختلف جهان نزد ما آمده بودند. هم زیستی در اینجا یک امر طبیعی است. دقیقا همین موضوع کاتالونیا را جذاب کرده است.

وی در ادامه افزود: مشکل این نیست که مردمی از قومیت ها و مناطق مختلف اینجا در کنار هم زندگی می کنند. مشکل این است که برخی دچار درک اشتباه هستند و تنوع قومی را یک نکته منفی می دانند. این همان موضوعی است که نیاز داریم با آن مقابله کنیم. ماهیت هم زیستی به خودی خود هیچ مشکلی بوجود نمی آورد؛ اما کج فهمی ها دردسرآفرین می شوند.

پنجشنبه گذشته در مرکز شهر بارسلون یک دستگاه خودروی ون سفید با سرعت به سمت جمعیت حرکت کرد و شماری زا زیر گرفت، که در جریان آن، 13 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند. راننده ون بلافاصله از خودرو پیاده و از محل متواری شد. پلیس اسپانیا هنوز موفق به بازداشت فرد مهاجم نشده است.

در ساعات ابتدایی روز جمعه نیز خودرویی دیگر در شهر ساحلی کمبریلز به سمت جمعیت یورش برد که یک زن کشته و 5 نفر زخمی شدند. در این حادثه، نیروهای پلیس کاتالونیا به سمت 5 مرد مهاجم شلیک کردند که هر پنج نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت هر دو حمله را در بارسلون بر عهده گرفت.

وزیر خارجه کاتالونیا در ادامه افزود: مشکل مهاجران نیستند، مشکل این است که ما تا چه اندازه بر روی شبکه های افراط گری کنترل داریم. این یک مشکل جهانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: