در صحن علنی مجلس صورت گرفت

دفاع بی‌طرف از دستاوردهای کشور در حوزه سدسازی

کدخبر: 2110499

وزیر پیشنهادی نیرو گفت:‌ آیا بخاطر برخی مشکلات باید از عملکرد ۶۰۰ سد دیگر چشم پوشی کنیم آنها را به باد حمله بگیریم؟

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حبیب الله بی طرف وزیر پیشنهادی نیرو در دفاع از برنامه های خود در صحن علنی مجلس، تعهد نسبت به مطالبات مردم و به کارگیری همه استعدادها در ایفای مسئولیت، رعایت اخلاق حرفه ای در مدیریت و فعالیت های اجرایی، صداقت و صراحت در برخورد با مردم و نمایندگان مجلس، داشتن روحیه انقلابی و توام با انتقادپذیری را از عمده برنامه های خود دانست و گفت: ایران با توجه به شرایط اقلیمی یعنی کمبود بارش، پراکندگی بارش در طول سال به صورت نامتوازن، شرایط خاصی دارد و جزو کشورهای کم آب و در محدوده خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا مهار آب های سطحی جزو برنامه های ملی ایران است. بر اساس سیاست های کلی نظام ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال 77، مهار آب هایی که از کشور خارج می شود، به حداقل رساندن ضایعات آب و بهره گیری درست از آب، جزو سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی افزود: در همین راستا به همت متخصصین و مدیران پرتلاش این سرزمین مهار آب ها در همه کشور آغاز شد و مطالبات گسترده ای صورت گرفت و امروز شاهد وجود 169 سد مخزنی بزرگ، 200 سد متوسط و 220 سد کوچک در دست بهره برداری در ایران اسلامی داریم.

وزیر پیشنهادی نیرو با طرح این سوال که آیا به خاطر برخی مشکلات باید از عملکرد 600 سد دیگر چشم پوشی کنیم و آنها را به باد حمله بگیریم، اظهار داشت: تاکنون 87 سد بزرگ در دنیا شکسته است و آثار و خسارات داشته است اما در کشور ما یک مورد هم نداشتیم؛ 5 مورد در ژاپن و چندین مورد هم در آمریکا بوده است.

بی طرف اضافه کرد: 10 پروژه دارای مشکلات فنی است یکی از آن ها سد لار است که قبل از انقلاب هم ساخته شده است یکی از قدرترین پیمانکاران جهانی آن را ساخته اما همچنان مشکل دارد؛ در مورد سد سیوند و نگرانی که آثار باستانی را زیر آب ببرد این درست نیست. تراز سرریز سد سیوند تا پایه آثار تاریخی 35 متر اختلاف ارتفاع دارد.

وی گفت: در مورد سد 15 خرداد اقدام بزرگی که نظام جمهوری اسلامی برای تامین آب شهر قم انجام داد البته یک مقدار مشکلات داشت اما سد کار کرده و قابل بهره برداری است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: