کیوان ساکت:

کارتن‌خواب‌ها قربانیان اجتماع هستند/وظیفه جامعه رسیدگی به آنها است

کدخبر: 2110947

موسس گروه موسیقی وزیری عنوان کرد: کارتن‌خواب‌ها هم‌وطنان ما هستند و هیچ فرقی با دیگر افراد جامعه ندارند و بسیار درد کشیده‌اند. آنها قربانی اجتماع هستند و وظیفه جامعه است که به آنها رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، نویسنده و مدرس دانشگاه، سید محمود رضوی، تهیه کننده سینما، سید احمد خمینی، محمدعلی آهنگران، نویسنده، پژوهشگر و فرزند صادق آهنگران و لیلی گلستان شب گذشته به تماشای «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نشستند.

کیوان ساکت ، موسس گروه موسیقی وزیری، در رابطه با وظیفه هنرمند در گفت وگو با فارس عنوان کرد: در جامعه و شرایط امروز وظیفه هنرمند، بیان دردها، شادی ها و آن چه در جامعه می گذرد و از دید اغلب مردم پنهان است.

وی با اشاره به اینکه این نمایش در بیان بخشی از اندوه و درد مردم رنج کشیده ما موفق عمل کرده، گفت: کارتن خواب ها هم وطنان ما هستند و هیچ فرقی با دیگر افراد جامعه ندارند و بسیار درد کشیده اند.

ساکت یادآور شد: من بخشی از افراد این قشر را می شناسم، آن ها انسان هایی هستند که به خواست و انتخاب خود به این مصیبت و فلاکت دچار نشده اند، بلکه قربانی اجتماع هستند. وظیفه جامعه است که به کارتن خواب ها رسیدگی کند.

وی اظهار داشت: اگر یک درصد از این همه دزدی و اختلاسی که در جامعه می شود، به مردم اختصاص پیدا کند، کارتن خواب و کودکی را نخواهیم دید که در زباله ها دنبال غذا بگردد و سرپناهی برای زندگی نداشته باشد.

همچنین در این مراسم لیلی گلستان مترجم و از اعضا کانون نویسندگان ضمن ابراز خرسندی از پرداخت به آسیب های اجتماعی در عرصه نمایش عنوان کرد: مساله ای که در این نمایش، برای من خیلی اهمیت دارد، ارتباط تماشاگر با بازیگران است؛ در واقع همه افراد با نمایش همراه شده و صحبت کردند.

گلستان با اظهار تاسف از افزایش آمار کارتن خواب ها افزود: بسیار فاجعه است که ما در کشور این همه کارتن خواب داریم و باید هرچه سریع تر قدمی برای آن ها برداشته شود. این که مسئولان می گویند می خواهیم کارتن خواب ها را جمع آوری کنیم بسیار مضحک است؛ به این دلیل که این افراد، انسان اند؛ مگر آشغال هستند که می گویند می خواهیم جمع آوری کنیم؟ باید با این افراد محترمانه برخورد و رفتار شود.

محمد علی آهنگران نیز که دانش آموخته فقه و حقوق است، با بیان این موضوع که کارتن خوابی نشانه بی تفاوتی است، عنوان کرد: در کشور ما چند میلیون خانه خالی وجود دارد، هم چنین چندهزار حسینیه و مسجد؛ اما باز هم کارتن خواب داریم. هرچقدر بی تفاوتی در جامعه افزایش پیدا کند، کارتن خوابی و گورخوابی هم افزایش پیدا می کند. کارتن خواب و گورخواب به فرد یا افرادی گفته می شود که امکانات اولیه و ابتدایی زندگی خود را ندارند، بی جا و مکان، گرفتار اعتیاد و مفاسد اجتماعی هستند و تنها دلیل آن فقر است؛ این درحالی است که در جامعه ما ثروت بسیاری وجود دارد. نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور، کارگردانی شهرام گیل آبادی و بازی پانته آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی تا ۱ شهریور در سالن سمندریان تماشاخانه ایران شهر ساعت ۲۱ به صحنه می رود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: