اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان:

پیامبران برای صلح آمده اند

کدخبر: 2110980

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در نهمین دور گفتگوی دینی مرکز اسلام و مسیحیت گفت: پیامبران آمده اند که در جهان صلح برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در نهمین دور گفتگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و تمدن های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها گفت: همه ما در اینجا جمع شده ایم و از اتفاقاتی که در اطراف ما می افتد آگاه هستیم. دیروز و امروز در اخبار آمده بود که یک بچه ۷ ساله در حمله بارسلونا کشته شده بود. این سئوال مطرح است که به چه گناهی کشته شده بود.

وی افزود: امروز جهان در آشوب است. ما در دنیای آشوب زده زندگی می کنیم به همین دلیل دولت ها و سازمان ها و ... همه در حال برگزاری سمینار برای صلح هستند تا ببینند که چگونه می توانیم در دنیا و خشونت خاتمه بدهید. پیامبران آمده اند که در جهان صلح برقرار کنند. بر اساس اعتقاد ما مسیحیان خداوند به صورت روح القدوس در مسیح ظاهر شد تا به ما بگوید که چگونه زندگی کنیم. بعد از آن محمد(ص) کلام خدا را آورد تا به مردم بگوید به خوبی و در آرامش زندگی کنند.

سرکیسیان یادآور شد: اگر به تاریخ نگاه کنیم مطمئنا افرادی را می بینیم که پیشینه خوب یا بدی داشته اند. افرادی را هم خواهیم دید که متون مقدس را بد فهمیده اند. آیاتی را می بینیم که از آنها سوءبرداشت می‌شود. در انجیل متا می خوانیم که احساس نکنید که من آمده ام که صلح را بیاورم، من آمده ام که آشوب را بیاورم. من آمده ام که پسران را علیه پدران بشورانم و...

وی در ادامه با اشاره به تفاسیر غلط آیات گفت: تفسیر غلط از آیه باعث شد که امپراتور جولیوس در قرن چهارم مسیحیت را نفی کند و از مردم خواست به شرک خودشان برگردند و این باعث شد که امپراتوری مقدس با مشکل مواجه شود. اینها آیاتی هستند که باید در کانتکس خودشان تفسیر شوند وگرنه از آنها سوءتفسیر می‌شود. ما فرقه های متعددی در ادیان مختلف داریم که معتقدند بر اساس تفسیرغلط از متون مقدس بوجود آمده است. ما در این دنیای آشوب زده در یک سفر هستیم؛ سفری که ما را به جایی می برد که بایستی به سعادت انسان بیانجامد. سوءتفاهم ما را مجبور می کند که مناسبی که موجب زیست مصالحت آمیز می شوند را به خطر بیاندازند در صورتی که درک متقابل باعث عشق می‌شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: