در پی حوادث تروریستی بارسلون؛

ایتالیا تدابیر امنیتی را در چندین شهر افزایش داده است

کدخبر: 2111036

در پی حوادث تروریستی بارسلون تدابیر امنیتی در مناطق مهم گردشگری چندین شهر در ایتالیا تشدید شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از ایندیپندنت، در پی حملات تروریستی پنج شنبه گذشته در بارسلون، تدابیر امنیتی در مناطق مهم گردشگری چندین شهر در ایتالیا تشدید شده است. در بسیاری از مناطق گردشگری و پرتردد شهرهای مهم ایتالیا -از قبیل میلان، رم، بولونیا، تورین- موانع بتونی نصب می شود.

ایتالیا تاکنون هدف حملات تروریستی صورت نگرفته است؛ با وجود این، داعش تاکنون چندین بار در بیانیه های هشدارآمیز خود اعلام کرده است این کشور نیز در فهرست اهداف موردنظر این گروه تروریستی قرار دارد.

26 مردادماه سال جاری، یک دستگاه خودروی ون با زیر گرفتن بیش از یکصد عابر پیاده در یکی از خیابان های مرکزی و پرازدحام بارسلون اسپانیا، بار دیگر وحشت و اضطراب را در اروپا زنده کرد. راننده این خودروی ون سفید رنگ پس از آنکه رهگذاران و گردشگران خارجی را در خیابان رامبلا بارسلون زیر گرفت، از خودرو خارج و سپس متواری شد. این اقدام تروریستی منجر به کشته شدن 15 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر شد. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

ساعاتی پس از حمله خونین با خودرو در مرکز شهر بارسلون و همچنین زیرگرفتن دو مامور پلیس در یک نقطه دیگر از این شهر، یک خودروی ون دیگر نیز در شهر کامبریلس در ۶۰ کیلومتری جنوب بارسلون عابران پیاده را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، 6 نفر مصدوم شدند. نیروهای پلیس شهر کامبریلس پس از آنکه متوجه شدند افراد مهاجم کمربندهای انفجاری در اختیار دارند تصمیم گرفتند چند انفجار کنترل شده انجام دهند. پلیس طی عملیاتی چهار فرد مهاجم را به ضرب گلوله کشت و یک نفر دیگر را نیز زخمی کرد. تروریست پنجم نیز پس از بازداشت بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر، پلیس اسپانیا روز گذشته، از کشف 120 کپسول گاز برای انجام حملات تروریستی در بارسلون خبر داد.

حملات تروریستی اسپانیا ، بار دیگر باعث بوجود آمدن موجی از وحشت در میان شهروندان دیگر کشورهای اروپایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: